Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Alfa Romeo 2.0 JTS 165KM miał zastosowanie tylko i wyłącznie w samochodach marki Alfa Romeo 156, GT, GTV i Spider. Silnik z wtryskiem bezpośrednim jest rozwinięciem starszej konstrukcji 2.0 Twin Spark. Jednostka trwała, jednak wymagająca odpowiedniego eksploatowania a w szczególności tankowania dobrej jakości paliwa i przestrzegania terminu serwisu. Silnik boryka się z kilkoma poważnymi problemami taki jaka usterki wariatora zmiennych faz rozrządu oraz gromadzenie się nagaru na zaworach ssących typowe dla silników z wtryskiem bezpośrednim.
Kolejną bolączką są awarie rozrządu-zerwania paska, mechanicy szczególnie uczulają na przestrzeganie terminów wymiany co 60 tys/km. Niestety konstrukcja silnika jest zbyt skomplikowana i kosztowna w naprawach, ponadto spalanie jest dosyć wysokie a montaż instalacji LPG nie jest zalecany. Po za tymi mankamentami jednostka może zaspokoić wybrednych kierowców szukających sportowych doznań będą zadowoleni. Silnik jest bardzo dynamiczny, zrywny o bardzo ładnym brzmieniu a kultura pracy jest na najwyższym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
| Średnia (głosów: 3) | (9.1) |
| Trwałość | 9.3/10 |
| Utrzymanie | 8.3/10 |
| Dynamika | 9.7/10 |