Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Fiat 1.6 16V DOHC Torque o mocy 103KM miał zastosowanie w wielu modelach Fiata w latach 2000-2008. Jednostka bardzo popularna, z wtryskiem paliwa wielopunktowym, z rozrządem na pasku, często mylona z podobnym silnikiem o mocy 105 KM (Z16XEP) z Opla stosowanym od 2005 roku w Stilo. Konstrukcja bardzo trwała i mało awaryjna ale nie wolna od problemów. Jedna z nich to awarie przepustnicy, które objawiają się falowaniem na wolnych obrotach.
Silnik również boryka się wieloma drobnymi ale uciążliwymi usterkami elektryki takimi jak awarie alternatora oraz cewek. Musimy także pamiętać o regularnej wymianie paska rozrządu maksymalnie co 80 tys/km, oraz tankować dobrej jakości paliwo a wtedy możemy liczyć na bezawaryjność. Poza tym silnik w opinii kierowców jest chwalony za niską awaryjność oraz łatwy montaż instalacji LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Fiat Albea 1.6 16V DOHC 103KM (Torque)
Fiat Palio Weekend II 1.6 16V DOHC 103KM (Torque)
Fiat Stilo 1.6 16V DOHC 103KM (Torque)
Fiat Marea FL 1.6 16V DOHC 103KM (Torque)
Fiat Multipla FL 1.6 16V DOHC 103KM (Torque)
Fiat Doblo I 1.6 16V DOHC 103KM
Fiat Doblo I FL 1.6 16V DOHC 103KM
Lancia Lybra 1.6 16V SMPI 103KM (Torque)
| Średnia (głosów: 4) | (8.6) |
| Trwałość | 9.3/10 |
| Utrzymanie | 9.3/10 |
| Dynamika | 7.3/10 |
Fiat Albea 1.6 16V DOHC 103KM (Torque)
Fiat Palio Weekend II 1.6 16V DOHC 103KM (Torque)
Fiat Stilo 1.6 16V DOHC 103KM (Torque)
Fiat Marea FL 1.6 16V DOHC 103KM (Torque)
Fiat Multipla FL 1.6 16V DOHC 103KM (Torque)
Fiat Doblo I 1.6 16V DOHC 103KM
Fiat Doblo I FL 1.6 16V DOHC 103KM
Lancia Lybra 1.6 16V SMPI 103KM (Torque)