Popularne na rynku

Silnik Fiat 1.6 SMPI Torque 103KM

18573
Silnik Fiat 1.6 SMPI Torque 103KM

Silniki Fiat 1.3/1.4/1.6 są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 1.6 16V DOHC Torque o mocy 103KM miał zastosowanie w wielu modelach Fiata w latach 2000-2008. Jednostka bardzo popularna, z wtryskiem paliwa wielopunktowym, z rozrządem na pasku, często mylona z podobnym silnikiem o mocy 105 KM (Z16XEP) z Opla stosowanym od 2005 roku w Stilo. Konstrukcja bardzo trwała i mało awaryjna ale nie wolna od problemów. Jedna z nich to awarie przepustnicy, które objawiają się falowaniem na wolnych obrotach. Silnik również boryka się wieloma drobnymi ale uciążliwymi usterkami elektryki takimi jak awarie alternatora oraz cewek. Musimy także pamiętać o regularnej wymianie paska rozrządu maksymalnie co 80 tys/km, oraz tankować dobrej jakości paliwo a wtedy możemy liczyć na bezawaryjność. Poza tym silnik w opinii kierowców jest chwalony za niską awaryjność oraz łatwy montaż instalacji LPG.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • dobrze współpracuje z LPG

Wady

  • awarie przepustnicy-falowanie na wolnych obrotach
  • spalanie oleju
  • duże spalanie
  • awarie cewki
  • awarie alternatora

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.9 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.4)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
17%
0%
67%
0%
17%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

29.03.2019 Fiat Stilo Multiwagon
(9.0)
Opinia: Mam go w Stilo Multiwagon z 2004 roku silnik jest bezawaryjny jednak jego osprzęt nie należy do trwałych głownie chodzi o komputer sterujący który jest awaryjny oraz kosztowny.Producent umiejscowił go na silniku gdzie są duże drgania oraz szybko się nagrzewa (mechanik przeniósł go na boczny
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1.6 16V 103KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004 r/ 185.000 km
  • Spalanie: 7.9 l/100km
Polecam
20.02.2018 mariusz
(8.7)
Opinia: Moim zdaniem silnik nawet lepszt niż vw 1,6 8v .Jedyny problem ,który mi przeszkadza to spalanie oleju na poziomie ok 1l na 10tyś.Przejechałem nim narazie 40tyś i jeśli chodzi o awarie to wymieniłem termostat ale koszt nieduży.Przebieg na tą chwilę 235tyś.w STILO niefortunnie zamontowano ecu
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: stilo 3d 1,6
  • Rocznik / Przebieg: 2003 235tyś
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
17.12.2017 Adam
(7.7)
Opinia: Po za drobnymi awariami oraz dużym spalaniem silnik jest bardzo dobry i to w dodatku na nasze warunki atmosferyczne (zima) pali od kopa.Niestety spalanie zbyt wysokie 9-10 l a dynamika na średnim poziomie.Jednak biorąc pod uwagę że auto mnie nie zawiodło nigdy mogę go śmiało
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Lancia Lybra 1.6 103KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004 r 220.000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam