Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Hyundai/Kia 1.5 DPi 110KM wszedł do produkcji w 2020 roku w modelu Hyundai i30. To odmiana z rodziny SmartStream opracowana przez inżynierów Hyundai Motor Group. Silnik 4-cylindrowy, wyposażony we wtrysk wielopunktowy w którym zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań. Jednostka posiada zaawansowany dwuportowy układ wtryskowy z 8 wtryskiwaczami na 4 cylindry.
Jego zadaniem jest idealne dostosowanie wtrysku paliwa do komory spalania przez co obniżono poziom spalania oraz emisję spalin. Kolejnym rozwiązaniem jest zastosowanie termostatu sterowanego modułem, którego zadaniem jest szybsze nagrzanie jednostki. Silnik może poszczycić się niezła dynamiką, przyzwoitą kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania. W testach Hyundai i30 średnio spala 7 l na 100km.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Silnik 1.5 DPi jako jedyny z rodziny Smart Stream nie posiada filtra GPF
| Średnia (głosów: 13) | (8.2) |
| Trwałość | 8.7/10 |
| Utrzymanie | 9.1/10 |
| Dynamika | 6.9/10 |