Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 6.0 WR12 48V 450KM z rodziny EA398 występował w samochodach Audi A8 D3, VW Phaeton oraz Touareg I pod oznaczeniem W12 i jest jedną z największych jednostek benzynowych stosowanych w samochodach koncernu VW. Jest to bardzo nietypowa konstrukcja specjalnie opracowana przez koncern VW z myślą o uzyskaniu jak najwyższych parametrów. Jednostka została opracowana na potrzeby montażu w różnego typach autach a ze względu na długość takiego silnika (dwa rzędy po 6 cylindrów ) konstruktorzy opracowali układ 4 rzędów cylindrów z dwoma głowicami, co zmniejszyło długość jednostki.
To rozwiązanie pozwoliło na bezproblemowy montaż silnika w takich jak autach jak np. Audi A8. Niestety jest on przez to obarczony wadą jaką są niepożądane wibracje przy pewnym zakresie obrotów przez co silnik traci na swojej kulturze pracy. W opinii użytkowników jednostka uchodzi za bardzo trwałą i przy odpowiednim serwisowaniu praktycznie bezawaryjną. Jednak potencjalny właściciel auta z tym silnikiem musi się liczyć z dużo wyższymi kosztami serwisu oraz części aniżeli w klasycznych wersjach.
Rodzaj układu: 12-cylindrowy
Ilość zaworów: 48
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kody silnika: BAN/BAP/BJN/BRN/BTT/BHT/BSB/BTE
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |