Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 2.3i E R5 10V MPI z rodziny EA828 o mocy 133KM to jedna z pierwszych jednostek 5-cylindrowych VW stosowana m.in. w Audi 80 oraz Audi 100. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o przyzwoitej kulturze pracy i przyjemnym brzmieniu. Na niekorzyść mogą za to wpływać koszty serwisowania, zwłaszcza dotyczy to mechanicznego wtrysku, który czasami daj się we znaki.
Na plus trzeba zaliczyć mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Przy odpowiednim użytkowaniu oraz regularnym serwisie można stwierdzić, że silnik jest bezawaryjny i bezproblemowo pokona przebiegi ponad 500 tys. km. Jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie, co może przełożyć się na liczne awarie oraz kosztowne naprawy.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 10
Typ wtrysku: wielopunktowy
Oznaczenia silnika: NG/AAR
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |