Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Honda 1.6i 16V 105-116KM miał zastosowanie w modelach Honda HRV, Civic oraz Accord w latach 1997-2004.Konstrukcja prosta oraz trwała przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu pokona dystans 300 tys km .Silnik został wyposażony we wtrysk wielopunktowy ,a rozrząd oparty jest został na pasku który serwisanci zalecają zmieniać co 120.000km.
Jednostka, nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od awarii,przeważnie wpływ ma na to spory przebieg.Do najczęstszych problemów trzeba zaliczyć drobne awarie osprzętu (cewki,świece), bardziej problematyczny jest zbyt duży pobór oleju zazwyczaj spotykany gdy jednostka jest bardzo wyeksploatowana.Jednak przy odpowiednim serwisowaniu silnik odwdzięcza się dużą trwałością i niska awaryjnością, dlatego przed zakupem warto sprawdzić stan całości jak również osprzętu.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Honda HR-V I 1.6i 16V 105KM (D16W1)
Honda Civic VI 1.6i 16V LS 116KM (D16B2)
Honda Accord VI 1.6i 16V 116KM (D16B6)
Rover 200 II 1.6 16V GSi 112KM (D16Z2)
Rover 200 II 1.6 16V GTi 122KM (D16A8)
Rover 400 I 1.6 16V GSi 112KM (D16)
Rover 400 I 1.6 16V GSE 122KM (D16)
Rover 400 II 1.6i 16V Si 116KM (D16B2)
| Średnia (głosów: 2) | (8.8) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 7.5/10 |
| Dynamika | 9.0/10 |
Honda HR-V I 1.6i 16V 105KM (D16W1)
Honda Civic VI 1.6i 16V LS 116KM (D16B2)
Honda Accord VI 1.6i 16V 116KM (D16B6)
Rover 200 II 1.6 16V GSi 112KM (D16Z2)
Rover 200 II 1.6 16V GTi 122KM (D16A8)
Rover 400 I 1.6 16V GSi 112KM (D16)
Rover 400 I 1.6 16V GSE 122KM (D16)
Rover 400 II 1.6i 16V Si 116KM (D16B2)