Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Ford 2.0 16V EcoBoost SCTi o mocy 203KM do produkcji wszedł w roku 2010 i miał zastosowanie w samochodach Ford Mondeo, Galaxy, S-Max. Jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, z turbosprężarką oraz układem niezależnych, zmiennych faz rozrządu dla obu wałków przez co osiągnięto bardzo dobre parametry oraz obniżono zużycia paliwa.Silnik występuję również w mocniejszej odmianie 240KM,po za większą mocą niczym się nie różni. Obie odmiany współpracują z 6-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów Ford PowerShift. Ponadto silnik spełnia normy spalin Co2.
Żeby osiągnąć zamierzone cele jak dobre osiągi przy niski poziomie spalania konstruktorzy z Forda zastosowali wiele nowoczesnych rozwiązań takich jak nowej generacji turbosprężarka o niskiej bezwładności, bezpośredni układ wtryskowy najnowszej generacji z bardzo wysokim ciśnieniem (wtryskiwacze z dyszami o siedmiu otworach, które podają paliwo pod ciśnieniem 150 barów). Te rozwiązania pozwalają na osiągniecie spalania na poziomie 7-8 L przy dynamicznej jeździe. Dodatkowo blok silnika został wykonany ze stopów aluminium przez co jest lekki i pozwala na szybsze nagrzewanie się jednostki. Użytkownicy samochodów z tym silnikiem będą w pełni zaspokojeni pod względem osiągów, dynamiki przy przyzwoitym jak na parametry silnika spalaniem.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Ford Mondeo Mk4 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 203KM (LF)
Ford Mondeo Mk5 2.0 16V EcoBoost 203KM (LF)
Ford S-MAX Mk1 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 203KM (LF)
Ford Galaxy Mk3 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 203KM (LF)
Jaguar XE X760 2.0 16V EcoBoost Ti 200KM (LF)
Volvo S60 II 2.0 16V Turbo 203KM (B4204T6)
Volvo V60 I 2.0 16V Turbo 203KM (B4204T6)
Volvo XC60 I 2.0 16V Turbo 203KM (B4204T6)
| Średnia (głosów: 2) | (8.0) |
| Trwałość | 6.0/10 |
| Utrzymanie | 8.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |
Ford Mondeo Mk4 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 203KM (LF)
Ford Mondeo Mk5 2.0 16V EcoBoost 203KM (LF)
Ford S-MAX Mk1 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 203KM (LF)
Ford Galaxy Mk3 FL 2.0 16V EcoBoost SCTi 203KM (LF)
Jaguar XE X760 2.0 16V EcoBoost Ti 200KM (LF)
Volvo S60 II 2.0 16V Turbo 203KM (B4204T6)
Volvo V60 I 2.0 16V Turbo 203KM (B4204T6)
Volvo XC60 I 2.0 16V Turbo 203KM (B4204T6)