Alfa Romeo
			
			
				
				BMW Seria M
			
			
				
				BMW Seria N
			
			
				
				BMW Twin Power
			
			
				
				Chevrolet / Daewoo
			
			
				
				Chrysler
			
			
				
				Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
			
			
				
				Fiat 1.3/1.4/1.6
			
			
				
				Fiat 1.8/2.0/2.4
			
			
				
				Ford Zetec
			
			
				
				Ford Duratec
			
			
				
				Ford EcoBoost/Ti-VCT
			
			
				
				i-DSI/i-VTEC
			
			
				
				VTEC/Non-VTEC
			
			
				
				Hyundai / Kia
			
			
				
				Jaguar / Land Rover
			
			
				
				MZR Serii Z/L
			
			
				
				Serii B/F/K
			
			
				
				SkyActiv-G/X
			
			
				
				R3/R4/R6
			
			
				
				V6/V8/V12
			
			
				
				Mitsubishi
			
			
				
				Nissan
			
			
				
				Opel
			
			
				
				PSA EW/ES
			
			
				
				PSA TU/XU
			
			
				
				PSA VTi/PureTech
			
			
				
				Renault
			
			
				
				Suzuki
			
			
				
				Toyota
			
			
				
				FSI
			
			
				
				MPI
			
			
				
				TSI
			
			
				
				Volvo
			
		Silnik Chrysler 5.9 V8 16V o mocy 234, 240 lub 249KM to najmocniejsza odmiana z  rodziny Magnum, stosowana w latach 1993-2003 w samochodach Dodge oraz Jeep. W roku 1992 firma Chrysler wprowadziła nową gamę silników V6, V8, V10, które poza motoryzacją miały również zastosowanie w przemyśle morskim. Jednostka została oparta na poprzedniej rodzinie LA, która została dalece zmodernizowana.
 Właśnie ta wersja została poddana największej modernizacji, w której wprowadzono największe ulepszenia w odróżnieniu od słabszych wersji  tej rodziny. W opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały, o niskiej awaryjności również chwalony jest za dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz bardzo dobrą dynamikę. Na minus trzeba zaliczyć wysokie koszty serwisowania oraz części zamiennych, dodatkowo zużycie paliwa jest na bardzo wysokim poziomie.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (9.7) | 
| Trwałość | 10.0/10 | 
| Utrzymanie | 10.0/10 | 
| Dynamika | 9.0/10 |