Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Alfa Romeo 1.75 TBi 200KM wszedł do produkcji w 2009 roku w modelach Alfa Romeo 159 oraz Brera. Konstrukcja nowoczesna z wtryskiem bezpośrednim oraz turbosprężarką w całości opracowana przez inżynierów Alfa Romeo. Jednostka trwała, jednak wymagająca odpowiedniego eksploatowania a w szczególności tankowania dobrej jakości paliwa i przestrzegania terminu serwisu. Tankowanie zlej jakości paliwa może skutkować problemami z sondą lambdą, szczególnie trzeba uważać wadliwe napinacze paska rozrządu, które mogą doprowadzić do zerwania paska rozrządu.
W niektórych modelach dochodziło do awarii turbosprężarek zwłaszcza przy dużych przeciążeniach w mocniejszych wersjach. Użytkownicy aut z tym silnikiem muszą liczyć się z dosyć wysokimi kosztami serwisu oraz części. Podsumowując silnik 1.75 TBi to jednostka przeznaczona dla osób z zacięciem sportowym, nie znajdziemy tu niskiego poziomu spalania ale za to otrzymamy bardzo dobra dynamikę wysoką kulturę pracy i świetne osiągi.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 1) | (9.3) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 9.0/10 |
| Dynamika | 9.0/10 |