Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mazda 2.5 16V e-SkyActiv-G 24V Hybrid PY-ZX wszedł do produkcji w roku 2022 i zasila model Mazda CX-5. To nowoczesna konstrukcja w układzie 24V Mild Hybrid, w której wprowadzono szereg nowości technologicznych takich jak specjalna geometria komory spalania oraz system dezaktywacji cylindrów. To specjalny system, który umożliwia odłączenie dwóch cylindrów z czterech w momencie kiedy nie ma dużego obciążenia silnika. Wszystko odbywa się automatycznie i kierowca nie odczuwa tej zmiany a w momencie przyspieszenia pojazdu cylindry wracają do pracy.
Kolejnym rozwiązaniem jest zastosowanie systemu miękkiej hybrydy, której zadaniem jest wspomaganie całego układu elektrycznego oraz obsługi systemów pokładowych. Energia, która jest do tego potrzebna odzyskiwana jest podczas hamowania przy pomocy generatora prądu ISC. Te zabiegi znacząco wpłynęły na lepszą wydajność auta oraz obniżenie spalania. Dodatkowo auta z tym silnikiem zostały seryjnie wyposażone w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop co pozwoliło na uzyskanie norm spalin Euro6d.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |