Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik VW 6.3 WR12 48V FSI 500KM EA398 występował w Audi A8 w latach 2010-2017 pod oznaczeniem W12 FSI CEJA.Jednostka wolnossąca wykonana w całości z aluminium wyposażona we wtrysk bezpośredni.Silnik charakteryzuje się wysoką kultura pracy,bardzo dobra dynamiką oraz świetnymi osiągami.Niestety jest obarczony dosyć poważnymi awariami do najbardziej kosztownych trzeba zaliczyć rysy na cylindrach !
Powodem jest złej jakości paliwo oraz olej .Kolejna przypadłością jest przegrzewanie się jednostki co znacząco przyspiesza zarysowania cylindrów.Serwisanci zalecają sprawdzanie układu rozrządu ponieważ przy przebiegach 200 tys km łańcuch daje się we znaki.To ogromny problem ponieważ wymiana łańcucha rozrządu wiąże się z wyjęciem silnika .
Rodzaj układu: 12-cylindrowy
Ilość zaworów: 48
Typ wtrysku: bezpośredni
Silnik spełnia normy spalin Euro5
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |