Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Porsche 3.4 24V Boxer VarioCam+ 295KM M97 był stosowany w latach 2005-2009 w modelu Porsche Boxster oraz Cayman. Konstrukcja wolnossąca w całości wykonana z aluminium, wyposażona we wtrysk wielopunktowy oraz system zmiennych faz rozrządu VarioCam Plus.Jednostka nie jest wolna od wad do najbardziej znanych trzeba zaliczyć awarie łożyska wału pośredniego oraz powstawanie zatarć na cylindrach.
Kolejną problemem jest układ chłodzenia który jest dość awaryjny a zwłaszcza pompa wody.Na szczególną uwagę zasługuję niska żywotność łańcucha rozrządu którego wymianę serwis zaleca przed przebiegiem 150 tys km !!!. Przed zakupem auta z tym silnikiem warto zwrócić uwagę na wyżej wymienione kwestie aby uniknąć dosyć kosztowych napraw.Po za tym silnik jest dynamiczny jego osiągi oraz kultura pracy jest dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |