Silnik SsangYong 1.5 16V T-GDI 163KM G15DTF

13293
Kategoria: Silniki SsangYong
Silnik SsangYong 1.5 16V T-GDI 163KM G15DTF

Silniki SsangYong są stosowane w samochodach marki

  • SsangYong

Silnik SsangYong 1.5 16V T-GDI 163KM G15DTF wszedł do produkcji w 2019 roku i zasila modele Korando oraz Tivoli. To nowoczesna konstrukcja pochodząca z rodziny Mahindra mStallion z Indii. Silnik wyposażony we wtrysk bezpośredni, z turbosprężarką oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Jednostka może występować z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, obie z 6-oma przełożeniami, jak również z napędem na jedną lub dwie osie.


Silnik może pochwalić się dobrą dynamiką, wysoką kulturą pracy i świetną elastycznością. Niestety te zalety psuje zużycie paliwa, które jest zdecydowanie za wysokie jak na nowoczesne konstrukcje. W porównaniu do konkurencji spala o kilka litrów więcej średnio 9 l/100km  i to przy bardzo spokojnej jeździe, natomiast w mieście dochodzi nawet do 13 l ! Po za tym można śmiało powiedzieć że jest to udana konstrukcja nie stwarzająca większych problemów a jej parametry są na bardzo dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 0W30 , wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (8.1)
Trwałość 8.4/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 8.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 4

Najbardziej awaryjna część

43%
8%
8%
8%
15%
8%
13%
Suma głosów: 40

Opinie użytkowników

29.04.2025 Ssangyong Korando C300
(4.0)
Opinia: Po 141 tys km przez nie ale 5 lat padła turbina - koszt nowej 7800 PLN, regeneracja - 2200 PLN (jest problem znaleźć kogoś aby zregenerował), wtryski paliwa - komplet 4000 PLN i co najgorsze - padł GPF - wkład został stopiony w jedną masę.
  • 1.0/10
  • 2.0/10
  • 9.0/10
Wady: Bardzo drogie naprawy - szczególnie GPF
  • Silnik: 168 KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 141000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
27.10.2024 Tivoli 1.5
(10.0)
Opinia: Polecam, b dobre auto, prawdziwa konkurencja dla.wielkich koncernów
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Przy lekkiej nodze pali 7,4-8,2(przy stałej 150 km h)LPG + 1.6-1.8 dotrysku.... Porównując z konkurencją to dobry wynik Prosta konstrukcja bezpośredni wtrysk 4 cylindry, dobrze dobrana turbina , to już rzadkie cechy konstrukcji w porównaniu z silnikami eko "ulepszonymi"
Wady: Trzeba się przyzwyczaić do ustawień sprzęgła...nie można nim strzelać spod świateł...ale to chyba dobre dla silnika
  • Silnik: 163 kM
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 13000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
20.10.2024 SsangYong Korando C300
(9.0)
Opinia: Samochód bardzo wygodny, cichy, przestronny. Spalanie LPG: - 10-12 litrów miasto - 9-11 litrów jazda mieszana 50/50 - 7-10 litrów trasa Dotrysk benzyny na poziomie 1.3 litra na każde 100km
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamika silnika bardzo dobra, spalanie ok, bardzo dobry komfort prowadzenia. Na razie bez problemów.
Wady: Jak niektórzy podają, automat w trybie NORMAL rzeczywiście dość leniwy... ale ogólnie to nie przezkadza
  • Silnik: 1.5/163KM/6AT/280nM
  • Rocznik: 2024
  • Przebieg: 3000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
21.09.2024 Torres
(10.0)
Opinia: Silnik ten jest bardzo elastyczny i ma kopa. Dlatrgo więcej pali. W nadwoziu Torres miasto 10 do 13, a w trasie 8.5. Instalacja fabryczna LPG. Ile by nie palił to jeżdżę taniej niż jakikolwiek SUV. 400 km za 110 zł.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, elastyczność, kultura pracy. Moment obrotowy wysoki od dołu do góry, a więc przyjemnie przyspiesza bez duszenia pedału gazu jak w innych małych silnikach. Brak turbo dziury. W automacie po rozpędzeniu i puszczeniu pedału gazu, auto leci na luzie i wtedy jedziemy za darmo. Technika
Wady: Jeżdżąc na benzynie w mieście lubi wypić, ale za to ma 280 Nm mocy. Coś za coś. Każdy mocny silnik pali.
  • Silnik: 1.5 turbo
  • Rocznik: 2024
  • Przebieg: 4000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
11.04.2024 SsangYong Tivoli Grand 23
(10.0)
Opinia: Kompletne brednie...propaganda konkurencji??? Mój silnik spala 8.0 miasto/szybka trasa w tym 6,4 LPG i 1.6 benzyny 95 Tylko miasto : 9.0 - 7 LPG + 2 hot Wychodzi średnio 28 -35 zł 100km To najtańsza wersja b ekonomiczna od wielu hybryd także phev
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dobre przyspieszenie 8,9 w 280Nm już od 1500obr Cichy, bardzo czysty, gpf przy LPG nie podlega wypalaniu bo cząstki węgla wypalają się w trakcie spalania i wydechu Nie bierze oleju
Wady: Przy i nych pur techach i silnikach VAG - jest bez wad
  • Silnik: 163 kM
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 12000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam