Silnik SsangYong 1.5 16V T-GDI 163KM G15DTF

6326
Kategoria: Silniki SsangYong
Silnik SsangYong 1.5 16V T-GDI 163KM G15DTF

Silniki SsangYong są stosowane w samochodach marki

  • SsangYong

Silnik SsangYong 1.5 16V T-GDI 163KM G15DTF wszedł do produkcji w 2019 roku i zasila modele Korando oraz Tivoli. To nowoczesna konstrukcja pochodząca z rodziny Mahindra mStallion z Indii. Silnik wyposażony we wtrysk bezpośredni, z turbosprężarką oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Jednostka może występować z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, obie z 6-oma przełożeniami, jak również z napędem na jedną lub dwie osie.


Silnik może pochwalić się dobrą dynamiką, wysoką kulturą pracy i świetną elastycznością. Niestety te zalety psuje zużycie paliwa, które jest zdecydowanie za wysokie jak na nowoczesne konstrukcje. W porównaniu do konkurencji spala o kilka litrów więcej średnio 9 l/100km  i to przy bardzo spokojnej jeździe, natomiast w mieście dochodzi nawet do 13 l ! Po za tym można śmiało powiedzieć że jest to udana konstrukcja nie stwarzająca większych problemów a jej parametry są na bardzo dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 0W30 , wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.0)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 6.8/10
Dynamika 8.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 3

Najbardziej awaryjna część

37%
11%
5%
11%
16%
11%
11%
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

11.04.2024 SsangYong Tivoli Grand 23
(10.0)
Opinia: Kompletne brednie...propaganda konkurencji??? Mój silnik spala 8.0 miasto/szybka trasa w tym 6,4 LPG i 1.6 benzyny 95 Tylko miasto : 9.0 - 7 LPG + 2 hot Wychodzi średnio 28 -35 zł 100km To najtańsza wersja b ekonomiczna od wielu hybryd także phev
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dobre przyspieszenie 8,9 w 280Nm już od 1500obr Cichy, bardzo czysty, gpf przy LPG nie podlega wypalaniu bo cząstki węgla wypalają się w trakcie spalania i wydechu Nie bierze oleju
Wady: Przy i nych pur techach i silnikach VAG - jest bez wad
  • Silnik: 163 kM
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 12000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
25.03.2024 Korando 1.5T gdi 165kM
(10.0)
Opinia: Znakomity silnik świetne parametry pojemność/moc. Świetny pod LPG dynamika, że chce się jeździć, dobrze dobrane przelozenia skrzyni biegów na miasto i trasę , dobrze wyposażony w czujniki monitorowane przez OBDII
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Duża dynamika, lepsze.od.1,5 tsi od VAG Ppod każdym względem pali wbrew malkontentom tyle samo co podobne jednostki uzyskujące 160kM z innych koncernów. 4 cylindry a nie 3 jak te purtechy i podobne. wysoki moment obrotowy 280 prawie jak w dieslu. Nie bierze oleju jak ten VAGa
Wady: -
  • Silnik: 163kM Korando
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 12.000
  • Spalanie: 7.6 l/100km
Polecam
07.03.2024 Korando 1.5 t-gdi
(9.7)
Opinia: Bardzo udana konstrukcja
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bardzo dynamiczny, krążące informacje o jakimś kosmicznym spalaniu to bajki. Jeżdżę na opcji Sport automatem już 3 miesiące i spalanie (krótkie odcinki głównie) w mieście to średnio 10 litrów.
Wady: Nie zauważyłem
  • Silnik: 163 KM
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 23000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
26.12.2023 Ssangyong Korando
(8.7)
Opinia: Silnik dynamiczny z niezłą kulturą pracy, rzeczywiście ma skłonności do dużego zużycia paliwa ale nie do przesady, z manualną skrzynią wyniki rzędu 6.5l są do osiągnięcia, normalnie w trasie autostradowej 120-130 to ok 8l, w dużym mieście 10, jak na gabaryty auta to nie najgorzej
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny, cichy
Wady: Spalanie wyższe o ok litr w porównaniu do konkurencji
  • Silnik: 1.5 gdi-t
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 10000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
17.12.2023 2022
(3.7)
Opinia: Nie można tego samochodu polecić. Nie ważne czy z instalcją gazową czy bez. Rozczarowuje i pełen niedoróbek.
  • 5.0/10
  • 3.0/10
  • 3.0/10
Zalety: Tutaj ten silnik nie ma zalet.
Wady: Brak sparcia producenta instalacji gazowej. Bezradne ASO Żużycie paliwa i gazu poza normali przyętymi dla suv;ów. Brak dynamiki. Przy wyższych obrotach wyje jak wściekły.
  • Silnik: 1.5
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 15000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Odradzam