 Alfa Romeo
				Alfa Romeo
			
			
				 BMW Seria M
				BMW Seria M
			
			
				 BMW Seria N
				BMW Seria N
			
			
				 BMW Twin Power
				BMW Twin Power
			
			
				 Chevrolet / Daewoo
				Chevrolet / Daewoo
			
			
				 Chrysler
				Chrysler
			
			
				 Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
				Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
			
			
				 Fiat 1.3/1.4/1.6
				Fiat 1.3/1.4/1.6
			
			
				 Fiat 1.8/2.0/2.4
				Fiat 1.8/2.0/2.4
			
			
				 Ford Zetec
				Ford Zetec
			
			
				 Ford Duratec
				Ford Duratec
			
			
				 Ford EcoBoost/Ti-VCT
				Ford EcoBoost/Ti-VCT
			
			
				 i-DSI/i-VTEC
				i-DSI/i-VTEC
			
			
				 VTEC/Non-VTEC
				VTEC/Non-VTEC
			
			
				 Hyundai / Kia
				Hyundai / Kia
			
			
				 Jaguar / Land Rover
				Jaguar / Land Rover
			
			
				 MZR Serii Z/L
				MZR Serii Z/L
			
			
				 Serii B/F/K
				Serii B/F/K
			
			
				 SkyActiv-G/X
				SkyActiv-G/X
			
			
				 R3/R4/R6
				R3/R4/R6
			
			
				 V6/V8/V12
				V6/V8/V12
			
			
				 Mitsubishi
				Mitsubishi
			
			
				 Nissan
				Nissan
			
			
				 Opel
				Opel
			
			
				 PSA EW/ES
				PSA EW/ES
			
			
				 PSA TU/XU
				PSA TU/XU
			
			
				 PSA VTi/PureTech
				PSA VTi/PureTech
			
			
				 Renault
				Renault
			
			
				 Suzuki
				Suzuki
			
			
				 Toyota
				Toyota
			
			
				 FSI
				FSI
			
			
				 MPI
				MPI
			
			
				 TSI
				TSI
			
			
				 Volvo
				Volvo
			
		Silnik BMW 4.0 V8 M60B40 o mocy 286 KM był produkowany w latach 1992-1996 i zasilał samochody BMW serii 5 E34, BMW serii 7 E32 oraz BMW serii 8 E31. Jest to kolejna odmiana z rodziny M60, w której zwiększono moc oraz pojemność. Jednostka ta ma układ V8 z podwójnym wałkiem rozrządu, napędzanym dwurzędowym łańcuchem rozrządu z samoregulującym się napinaczem. Konstrukcja została wykonana w całości z aluminium – blok i głowica, a kolektor dolotowy jest plastikowy w celu zmniejszenia wagi. Jest to pierwszy silnik BMW, w którym wprowadzono konstrukcję dzielonego korbowodu. Wszystkie te zmiany miały wpływ na trwałość całej jednostki.
Należy zaznaczyć, że zawory w tej odmianie mają hydrauliczną regulację luzów. Użytkownicy muszą być świadomi wysokiego spalania, które średnio wynosi ponad 12 litrów. Rozwiązaniem może być bezproblemowy montaż instalacji LPG. Potencjalny nabywca auta z tym silnikiem musi również pamiętać, że serwis oraz części nie należą do tanich i nie zawsze można nabyć zamienniki. Poza tym, kierowcy chwalą sobie ten silnik za bezawaryjność, dobre osiągi oraz wysoką kulturę pracy.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (10.0) | 
| Trwałość | 10.0/10 | 
| Utrzymanie | 10.0/10 | 
| Dynamika | 10.0/10 |