Silnik 2.5 V6 o mocy 144KM z oznaczeniem (H25A) miał zastosowanie w Suzuki Grand Vitara.Konstrukcja silnika prosta w budowie o nieskomplikowanych rozwiązaniach co przekłada się na dużą trwałość i bezproblemową naprawę.Jednostka z pierwszych lat produkcji wyposażona we wtrysk pół sekwencyjny w późniejszym czasie z pełną sekwencją,wyposażony w rozrząd oparty na łańcuchu.Niestety nie jest niezniszczalny i przy większych przebiegach może dojść do jego awarii, przyczyną mogą być awarie napinaczy oraz ślizgów !!! Dodatkowo trzeba zaznaczyć że układ rozrządu jest dosyć skomplikowany,na cały komplet składają się 4 łańcuchy,3 napinacze oraz ślizgi.Przez co wymiana całego zestawu jest niełatwa oraz dosyć kosztowna.Problematyczny może być również czujnik wałka rozrządu to dotyczy wersji z pierwszych lat produkcji ,w późniejszych wersjach problem tyczy się czujnik położenia wału korbowego.Jednak nie są to częste awarie a uzależnione są przede wszystkim od eksploatacji jednostki.Po za tym silnik sprawuje się bardzo dobrze jest dynamiczny i bardzo elastyczny,auto reaguje natychmiast na dodanie gazu.Na plus trzeba również zaliczyć przyzwoity poziom spalania który oscyluje w granicach 8-9 l.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (8.2) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 6.5/10 |
Dynamika | 8.0/10 |