BMW

Silnik BMW 4.4 V8 32V 286KM M62B44

44817
Kategoria: Silniki BMW Serii M
Silnik BMW 4.4 V8 32V 286KM M62B44

Silniki BMW Serii M są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 4.4 V8 M62B44 o mocy 286 KM znajdował zastosowanie w samochodach klasy wyższej BMW Serii 5, Serii 7 oraz w modelu Range Rover III. Silnik ten charakteryzuje się bardzo trwałą konstrukcją, a rozrząd oparty jest na łańcuchu. Należy jednak pamiętać, że rozrząd nie jest niezniszczalny, a awarii ulegają ślizgi i napinacze. Objawem takiej awarii jest głośna praca po stronie rozrządu. Niestety, koszty wymiany są dość wysokie.


Jeśli chodzi o usterkowość silników tej rodziny, najczęstszymi awariami są problemy z przepływomierzem, sondami, a także z sprzęgłem dwumasowym czy zapychającym się katalizatorem. Warto pamiętać, że ceny części do tego silnika sięgają setek, a czasem nawet tysięcy złotych.
Jednym z minusów jest również wysokie spalanie, a koszty utrzymania i serwisu nie są tanie. Niemniej jednak, użytkownicy chwalą ten silnik za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • świetne osiągi
  • doskonała dynamika

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie spalanie
  • awarie przepływomierza
  • awarie sondy
  • kosztowna wymiana rozrządu oraz sprzęgła

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik bez Vanosa M62 B44 do 09/98
Silnik z podwójnym Vanosem M62TU B44 po 98

Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (6.6)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 4.0/10
Dynamika 8.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

53%
17%
8%
3%
6%
6%
8%
Suma głosów: 36

Opinie użytkowników

03.07.2019 0122
(6.0)
Opinia: Czy ktoś tu qrwa ogarnia ,że ten silnik nie ma 245 koni , tylko 245 kilowatów???? On ma 333 kuce... CO ZA SZAŁ !!! 4,4 LITRA I BAJECZNE 245KONI ... Vectra C 2,8 litra zesrała się ze śmiechu.... Proszę o rzetelne charakterystyki , a nie pic na wodę...
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 0122
  • Rocznik / Przebieg: 0122
  • Spalanie: 122.0 l/100km
Polecam
26.08.2018 Michał
(7.7)
Opinia: Chyba jedna z ostatnich jednostek BMW z rodziny niezajebliwych. Bardzo ale to bardzo wytrzymały silnik. Dynamika na wysokim poziomie, trochę słabszy dół ale góra kapitalna. Jednostka znosząca każdy kat/upalanie i piłowanie do odcinki, niestety nie jest aż tak różowo. Jak chyba każdy benzyniak BMW z
  • 10.0/10
  • 3.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: E39 540i 286km M62B44
  • Rocznik / Przebieg: 1997 270 000km
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
22.04.2018 Bez kasy
(6.0)
Opinia: Jak w podpisie zostałem bez kasy przy tym smoku,nawet montaż LPG nie załatwił sprawy koszty części i serwisu astronomiczne !!!!! Auto w zakupie w przyzwoitych pieniądzach niestety koszty utrzymania lecą w 100 i 1000 zł !!! Silnik jak pracuje jest super świetna dynamika wysoka kultura
  • 5.0/10
  • 3.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: BMW 5 E39 540i 286KM
  • Rocznik / Przebieg: 2000 r 290.000
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Odradzam