Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.0 MPI 12V VVT 67KM-69KM G3LA

20386
Silnik Hyundai/Kia 1.0 MPI 12V VVT 67KM-69KM G3LA

Silniki Hyundai Kia MPI / DPi są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.0 12V MPI VVT G3LA o mocy 67-69KM wszedł do produkcji w 2011 roku miał zastosowanie w Hyundai i10 oraz KIA Picanto. Jednostka bardzo trwała co przekłada się na znikomą awaryjność oraz niskie koszty użytkowania.Szczególnie należy kontrolować stan układu chłodzenia ponieważ zdarzają się przegrzania silnik.Również kierowcy sygnalizują rozciąganie się łańcucha rozrządu przy przebiegach 100-120 tys/km. Reasumując jednostka trwała i mało awaryjna, idealnie spisująca się w mieście.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja silnika
  • niska awaryjność

Wady

  • rozciąganie się łańcucha rozrządu przy przebiegach ponad 100 tys.km
  • wibrację silnika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.3)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

55%
0%
18%
0%
9%
9%
9%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

12.09.2020 Kia Picanto I
(6.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik pod wieloma względami. Oszczędny, cichy i bardzo tani w serwisie. Serwis samochodowy odwiedzany wyłącznie w na wymianę filtrów, olejów i rzeczy eksploatacyjnych. Do poruszania się po mieście i sporadyczny wypad za miasto na krótkich trasach wystarczający w zupełności. Nie jest to demon prędkości ale nie
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Cichy Bardzo oszczędny
Wady: Nie zauważyłem
  • Silnik: 1.0 12V Kappa
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 139000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
02.10.2017 Marcin
(8.7)
Opinia: Silnik idealny do miasta mało palący,auto zakupione na dojazdy do pracy ze względu na duże korki i małą ilość miejsca na parkingach.Totalnie bezawaryjny wizyty w serwisie związane z wymianą filtrów olejów i to wszystko,obecnie zbliża się wymiana rozrządu.Praca silnika na dobrym poziomie cicha,słaba dynamika ale
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Hyundai i10 II 1.0 67KM
  • Rocznik / Przebieg: 2013 rok 86.000 km
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam