Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik BMW 4.4 V8 M62B44 o mocy 286 KM znajdował zastosowanie w samochodach klasy wyższej BMW Serii 5, Serii 7 oraz w modelu Range Rover III. Silnik ten charakteryzuje się bardzo trwałą konstrukcją, a rozrząd oparty jest na łańcuchu. Należy jednak pamiętać, że rozrząd nie jest niezniszczalny, a awarii ulegają ślizgi i napinacze. Objawem takiej awarii jest głośna praca po stronie rozrządu. Niestety, koszty wymiany są dość wysokie.
Jeśli chodzi o usterkowość silników tej rodziny, najczęstszymi awariami są problemy z przepływomierzem, sondami, a także z sprzęgłem dwumasowym czy zapychającym się katalizatorem. Warto pamiętać, że ceny części do tego silnika sięgają setek, a czasem nawet tysięcy złotych.
Jednym z minusów jest również wysokie spalanie, a koszty utrzymania i serwisu nie są tanie. Niemniej jednak, użytkownicy chwalą ten silnik za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: wielopunktowy
Silnik bez Vanosa M62 B44 do 09/98
Silnik z podwójnym Vanosem M62TU B44 po 98
| Średnia (głosów: 3) | (6.6) |
| Trwałość | 7.0/10 |
| Utrzymanie | 4.0/10 |
| Dynamika | 8.7/10 |