Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik BMW 4.0 V8 M60B40 o mocy 286 KM był produkowany w latach 1992-1996 i zasilał samochody BMW serii 5 E34, BMW serii 7 E32 oraz BMW serii 8 E31. Jest to kolejna odmiana z rodziny M60, w której zwiększono moc oraz pojemność. Jednostka ta ma układ V8 z podwójnym wałkiem rozrządu, napędzanym dwurzędowym łańcuchem rozrządu z samoregulującym się napinaczem. Konstrukcja została wykonana w całości z aluminium – blok i głowica, a kolektor dolotowy jest plastikowy w celu zmniejszenia wagi. Jest to pierwszy silnik BMW, w którym wprowadzono konstrukcję dzielonego korbowodu. Wszystkie te zmiany miały wpływ na trwałość całej jednostki.
Należy zaznaczyć, że zawory w tej odmianie mają hydrauliczną regulację luzów. Użytkownicy muszą być świadomi wysokiego spalania, które średnio wynosi ponad 12 litrów. Rozwiązaniem może być bezproblemowy montaż instalacji LPG. Potencjalny nabywca auta z tym silnikiem musi również pamiętać, że serwis oraz części nie należą do tanich i nie zawsze można nabyć zamienniki. Poza tym, kierowcy chwalą sobie ten silnik za bezawaryjność, dobre osiągi oraz wysoką kulturę pracy.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |