Silniki Alfa Romeo - Silnik 1.75 16V TBi 235/240KM

Wyświetleń: 9550
Silnik 1.75 16V TBi 235/240KM

Silniki Alfa Romeo

Alfa

Silnika 1.75 TBi o mocy 235KM lub 240KM wszedł do produkcji w 2009 roku. Konstrukcja nowoczesna z wtryskiem bezpośrednim oraz turbosprężarką w całości opracowana przez inżynierów Alfa Romeo. Jednostka trwała, jednak wymagająca odpowiedniego eksploatowania a w szczególności tankowania dobrej jakości paliwa i przestrzegania terminu serwisu. Tankowanie zlej jakości paliwa może skutkować problemami z sondą lambdą, szczególnie trzeba uważać wadliwe napinacze paska rozrządu, które mogą doprowadzić do zerwania paska rozrządu. W niektórych modelach dochodziło do awarii turbosprężarek zwłaszcza przy dużych przeciążeniach w mocniejszych wersjach. Użytkownicy aut z tym silnikiem muszą liczyć się z dosyć wysokimi kosztami serwisu oraz części. Podsumowując silnik 1.75 TBi to jednostka przeznaczona dla osób z zacięciem sportowym, nie znajdziemy tu niskiego poziomu spalania ale za to otrzymamy bardzo dobra dynamikę wysoką kulturę pracy i świetne osiągi.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

-Wady

  • kosztowny serwis
  • drogie części-oryginały
  • wadliwy napinacz rozrządu
  • awarie turbosprężarki
  • problemy z sondą lambda
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 100.000 km lub 5 lat.

Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 3):
(8.9)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.7/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

guilietta17.08.2019
Opinia:Niesamowite wrażenia z jazdy, miła odmiana przy wolnossących silnikach hondy i toyoty 2,0, o których zresztą nie mogę powiedzieć złego słowa (auta odpowiednio z 2008- 150000km i 2001r- 230000km) mimo braku mocy. Jak do tej pory silnik bez problemu, choć tylko 85000 km. Wymiana rozrządu na zamienniku z firmy produkującej dla AR o połowę tańsza (intercars). Spalanie często powyżej 10l, ale ta przyjemność z jazdy bezcenna.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 237

Rocznik / Przebieg: 2012

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

fan05.03.2018
Opinia:Bardzo dobry i dynamiczny silnik.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Giulietta Veloce / 240KM

Rocznik / Przebieg: 2016 / 50 000 km

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Rocki31.01.2017
Opinia:Silnik bardzo mocny dla wymagających i tych co mają dużo kasy na serwis i paliwo.
Jak ktoś szuka szybkiego dynamicznego i mocnego silnika to polecam.Bardzo drogi serwis i przy szybkiej jeździe wir w baku po za tym same superlatywy.
Świetna dynamika ,przyspieszenie,wysoka kultura pracy .Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Gulietta/235KM

Rocznik / Przebieg: 2011r/145

Średnie spalanie: 8 l/100km