 Alfa Romeo
				Alfa Romeo
			
			
				 BMW Seria M
				BMW Seria M
			
			
				 BMW Seria N
				BMW Seria N
			
			
				 BMW Twin Power
				BMW Twin Power
			
			
				 Chevrolet / Daewoo
				Chevrolet / Daewoo
			
			
				 Chrysler
				Chrysler
			
			
				 Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
				Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
			
			
				 Fiat 1.3/1.4/1.6
				Fiat 1.3/1.4/1.6
			
			
				 Fiat 1.8/2.0/2.4
				Fiat 1.8/2.0/2.4
			
			
				 Ford Zetec
				Ford Zetec
			
			
				 Ford Duratec
				Ford Duratec
			
			
				 Ford EcoBoost/Ti-VCT
				Ford EcoBoost/Ti-VCT
			
			
				 i-DSI/i-VTEC
				i-DSI/i-VTEC
			
			
				 VTEC/Non-VTEC
				VTEC/Non-VTEC
			
			
				 Hyundai / Kia
				Hyundai / Kia
			
			
				 Jaguar / Land Rover
				Jaguar / Land Rover
			
			
				 MZR Serii Z/L
				MZR Serii Z/L
			
			
				 Serii B/F/K
				Serii B/F/K
			
			
				 SkyActiv-G/X
				SkyActiv-G/X
			
			
				 R3/R4/R6
				R3/R4/R6
			
			
				 V6/V8/V12
				V6/V8/V12
			
			
				 Mitsubishi
				Mitsubishi
			
			
				 Nissan
				Nissan
			
			
				 Opel
				Opel
			
			
				 PSA EW/ES
				PSA EW/ES
			
			
				 PSA TU/XU
				PSA TU/XU
			
			
				 PSA VTi/PureTech
				PSA VTi/PureTech
			
			
				 Renault
				Renault
			
			
				 Suzuki
				Suzuki
			
			
				 Toyota
				Toyota
			
			
				 FSI
				FSI
			
			
				 MPI
				MPI
			
			
				 TSI
				TSI
			
			
				 Volvo
				Volvo
			
		Silnik Fiat 0.9 TwinAir o mocy 105KM to nowoczesna jednostka napędowa która występowała w latach  2013.r do 2019 r.w samochodów marki Alfa Romeo oraz Fiat. Silnik otrzymał w 2011 roku nagrodę „International Enigne of the Year 2011”. Jednostka dwucylindrowa z turbodoładowaniem oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika o małej pojemności z dobra dynamiką i niskim poziomem spalania.
 Niestety okazało się, że największą bolączką jednostki jest zbyt wysoki poziom spalania jak na tak niską pojemność. Natomiast kultura pracy jest na wysokim poziomie mimo dwóch cylindrów, za co odpowiada system wałków wyrównoważających. Jedynie brzmienie silnika przypomina o tym, że mamy do czynienia z dwoma cylindrami. Podsumowując silnik 0.9 TwinAir możemy śmiało polecić go kierowcom szukającym jednostki o małej pojemności z dobrymi osiągami.
Rodzaj układu: 2-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 2) | (8.0) | 
| Trwałość | 8.0/10 | 
| Utrzymanie | 9.0/10 | 
| Dynamika | 7.0/10 |