Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mazda 2.0 16V e-SkyActiv-X 24V Hybrid HF-Y7 został wprowadzony w roku 2021 i zasila modele Mazda 3 oraz Mazda CX-30. To nowoczesna konstrukcja, w której znajdują się cechy silników diesla oraz benzyny z dodatkiem układu miękkiej hybrydy. Zamysłem inżynierów było stworzenie jednostki o bardzo niskim poziomie spalania przy jak najlepszych osiągach.
Zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne wzięte z jednostek benzynowych oraz diesla. Takim rozwiązaniem jest specjalny system SPCCI – to samoczynny zapłon sprężonej mieszanki sterowany świecą zapłonową. Silnik otrzymuję bardzo ubogą mieszankę paliwo-powietrze (mała ilość paliwa plus duża ilość powietrza) sprężoną pod bardzo wysokim ciśnieniem niespotykanym wcześniej w silnikach benzynowych.
Te zabiegi znacząco wpłynęły na niskie zużycie paliwa. Dodatkowo silnik został wyposażony w układ miękkiej hybrydy 24V Hybrid. Znajdziemy tu generator prądu ISC zintegrowany z rozrusznikiem, który odpowiada za odzyskiwanie energii podczas hamowania. Energia jest magazynowana w akumulatorze o napięciu 24V, która potem jest wykorzystywana między innymi do uruchamiania silnika oraz zasilania elektryki auta. Wszystkie te zabiegi znacząco wpłynęły na polepszenie parametrów silnika, jego osiągów oraz spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
| Średnia (głosów: 1) | (6.7) |
| Trwałość | 6.0/10 |
| Utrzymanie | 6.0/10 |
| Dynamika | 8.0/10 |