Silniki Hyundai Alpha / Beta, Kia T8 są stosowane w samochodach marki
Silnik Hyundai 1.0i 12V G4HC o mocy 55-61KM miał zastosowanie w samochodach Hyundai Atos oraz Kia Picanto I. Jednostka bardzo trwała o konstrukcji prostej co przekłada się na znikomą awaryjność oraz niskie koszty użytkowania. Do najbardziej awaryjnych podzespołów trzeba zaliczyć awarie cewki zapłonowej i drobnej elektryki. Nie jest to duży problem ponieważ usunięcie usterek nie jest kosztowne. Poza tym można stwierdzić, że silnik jest praktycznie bezawaryjny. Użytkownicy narzekają na spalanie bo jest wysokie przy tak niskiej pojemności dlatego rozwiązaniem jest możliwość montażu instalacji LPG. Reasumując jednostka trwała i mało awaryjna idealnie spisująca się w mieście.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
12
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała jednostka
dostępność części
niska awaryjność
Wady
słaba dynamika
niska kultura pracy
wysoki poziom spalania
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po 90.000 lub 6 lat
Ilość oleju silnikowego:
3.1 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Kontrola Rozrządu !!!Sprawdzenie co 60 tyś km lub co 4 lat
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Taki silniczek do jazdy po zakupy i to wszystko dobrego,po za tym wysokie spalanie głośna praca i zero dynamiki.Ale jeżeli chodzi o ocenę trwałości to jest OK jednak to silnik tylko do jazdy na krótkich odcinkach a nie dalej bo poprostu można oszaleć.Kompletnie bezawaryjny i
po za wymianami olejów i filtrów nic się nie robi tak że koszty żadne.