
Posiadanie nowej lub kilkuletniej Škody wiąże się z naturalną dbałością o jej stan techniczny. Właściciele często stają jednak przed dylematem, gdzie najlepiej serwisować swój pojazd, zwłaszcza po upływie okresu gwarancyjnego. Czy autoryzowany serwis (ASO) to tylko zbędny wydatek, czy może przemyślana inwestycja w przyszłość auta? Okazuje się, że regularne wizyty w ASO Škody przynoszą wymierne korzyści, które wykraczają daleko poza samą pieczątkę w książce serwisowej.
1. Czy ASO to jedyna droga do utrzymania gwarancji i wsparcia?
Najbardziej oczywistym argumentem jest oczywiście podstawowa gwarancja producenta, której utrzymanie wymaga regularnych przeglądów w autoryzowanej stacji. Rezygnacja z ASO w tym okresie to prosta droga do utraty uprawnień gwarancyjnych w razie wystąpienia jakiejkolwiek usterki fabrycznej. Jednak prawdziwa wartość ujawnia się często tuż po zakończeniu okresu ochronnego, gdy do gry wkracza tak zwana gwarancja dobrej woli, czyli kulancja. Jeżeli w samochodzie z pełną historią serwisową w ASO dojdzie do awarii znanego podzespołu, istnieje duża szansa, że producent partycypuje w kosztach naprawy.
2. Dlaczego mechanik ASO wie więcej o Twojej Škodzie?
Współczesna Škoda, niezależnie czy mówimy o modelu Fabia, Octavia czy Kodiaq, to niezwykle zaawansowana technologicznie maszyna pełna elektroniki. Mechanicy w ASO przechodzą cykliczne, obowiązkowe szkolenia organizowane bezpośrednio przez centralę Škody, dzięki czemu doskonale znają specyfikę każdego modelu. Co więcej dysponują oni dedykowanymi narzędziami diagnostycznymi i oprzyrządowaniem, które są niedostępne dla warsztatów niezależnych. Gwarantuje to precyzyjną diagnostykę oraz naprawę zgodną z technologią producenta.
3. Czy zamienniki na pewno są tak samo dobre jak oryginały?
Autoryzowany serwis bazuje wyłącznie na Oryginalnych Częściach Škoda®, co jest gwarancją idealnego dopasowania, najwyższej jakości i trwałości. Oczywiście na rynku istnieją wysokiej klasy zamienniki, jednak jest on również zalany tanimi komponentami, które mogą szybko ulec awarii. Co gorsza tanie zamienniki mogą nawet uszkodzić sąsiednie, drogie podzespoły, narażając właściciela na zwielokrotnione koszty. Decydując się na serwis w ASO, mamy pewność, że montowane elementy są identyczne z tymi z pierwszego montażu. Ponadto oryginalne części zamontowane w ASO objęte są dwuletnią gwarancją, która obejmuje nie tylko samą część, ale również koszt jej ponownego montażu. Jeśli więc konieczna jest na przykład wymiana klocków hamulcowych, otrzymujemy gwarancję na komponenty i wykonaną usługę.
4. Co ASO robi z autem, czego nie zrobi inny warsztat?
Tylko ASO posiada bezpośrednie połączenie z centralnym systemem producenta i podczas każdej wizyty serwisowej, pojazd jest podłączany do bazy danych fabryki. Technik sprawdza wówczas, czy dla danego numeru VIN nie przewidziano cichych akcji serwisowych lub krytycznych aktualizacji oprogramowania. Takie aktualizacje mogą dotyczyć sterownika silnika, skrzyni biegów, systemu infotainment czy bezpieczeństwa, poprawiając ich działanie lub eliminując błędy. Niezależnie od tego, czy wizyta dotyczy skomplikowanej naprawy, czy podstawowej czynności jak wymiana akumulatora, ASO dba o to, by mózg naszego auta był zawsze aktualny. To samo dotyczy usług sezonowych, jak czyszczenie klimatyzacji, które często łączone są z weryfikacją systemów pokładowych.
5. Jak historia serwisowa wpływa na cenę używanej Škody?
Samochód posiadający kompletną historię serwisową udokumentowaną w ASO sprzedaje się nie tylko znacznie szybciej, ale również osiąga wyższą cenę rynkową. Dla kupującego jest to najbardziej wiarygodne potwierdzenie autentyczności przebiegu oraz dowód na to, że poprzedni właściciel nie oszczędzał na kluczowych naprawach. Pieniądze wydane na autoryzowany serwis przez lata eksploatacji bardzo często zwracają się z nawiązką właśnie w momencie odsprzedaży pojazdu.

