Silnik 1.3 i 8V o mocy 69KM był montowany w samochodach Suzuki Swift oraz Samurai.Silnik z jednopunktowym wtryskiem z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 90.000km.Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km.Jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz awarii uszczelki pod głowicą czy poboru oleju tyczy się to większych przebiegów.Nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy która jest na dobrym poziomie.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
8
Typ wtrysku:
jednopunktowy
Zalety
nie skomplikowana konstrukcja
niskie koszty użytkowania
tani montaż LPG
Wady
słaba dynamika
awarie przepustnicy
pobór oleju przy większych przebiegach
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po 90.000
Ilość oleju silnikowego:
3.3-4.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy
Przegląd serwisowy co 6 miesięcy
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Średnia ocena użytkowników
Średnia (głosów: 1)
(8.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
4.0/10
Głosy według opinii użytkowników:
10
Czy poleciłbyś ten silnik?
Suma głosów:
3
3
0
Najbardziej awaryjna część
0%
0%
100%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów:
1
Opinie użytkowników
20.05.2018Paweł
(8.0)
Opinia:
Ten silnik użytkowałem przez trzy lata w Swifcie auto służyło na dojazdy do pracy,silnik bezawaryjny mało palący i to wszystko,osiągi marne i dynamika na bardzo niskim poziomie.Jedyny mankament to że silnik brał olej i trzeba było wozić ze sobą zawsze butelkę oleju. Sprzedałem przy przebiegu
230.tys i wiem że auto jeszcze trochę jeździło bezawaryjnie.Jak ktoś szuka auta na dojazdy do pracy zakupy to silnik idealny i tani w utrzymaniu.