Ford

Silnik Ford 1.5 16V EcoBoost 160KM Sigma

19379
Silnik Ford 1.5 16V EcoBoost 160KM Sigma

Silniki Ford EcoBoost / Ti-VCT są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.5 16V EcoBoost o mocy 160KM to odmiana, którą znajdziemy w szeregu modeli Forda od 2014 roku. Jednostka zastąpiła starszą odmianę 1.6 ecoboost która była dosyć awaryjna i nie spełniała najnowszych norm spalin.Konstruktorzy Forda w nowej jednostce postawili na obniżenie kosztów eksploatacji lepsze osiągi oraz niską awaryjność.Silnik 1.5 EcoBoost podobnie jak w sprawdzonej odmianie 1.0 ecoboost jest wyposażony w turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa oraz zmienne fazy rozrządu, co przekłada się na niski poziom spalania i bardzo dobre osiągi.


Nowinką która została zastosowana jest sprzęgło pompy wody dzięki temu silnik szybciej się nagrzewa co ma na celu obniżenie poziomu spalania.Awaryjność jednostki jest oceniana na niskim poziomie oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji.Bardzo ważne aby w silniku stosować wysokiej jakości olej syntetyczny i zmieniać go maksymalnie co 15.tys/km lub 1 rok ( serwisanci zalecają nawet co 10 tys.km !!!) nie bacząc na interwał który podaje producent.


W większości przypadków przebiegi 200 tys nie stwarza większych problemów, jednak po wyżej tego przebiegu trzeba się liczyć z z możliwością zużyciem turbosprężarki lub koła dwumasowgo które jest seryjnie montowane.Niektórzy użytkownicy sygnalizują problem z głowicą,awarii ulega uszczelka pod głowica co w konsekwencji doprowadza do poważnej usterki.Po za tym można śmiało stwierdzić że silnik 1.5 Ecoboost to udana konstrukcja o bardzo dobrych parametrach która spełni oczekiwania najbardziej wybrednych kierowców.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awaria uszczelki pod głowicą

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: FORD CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL A5 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (9.3)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 9.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

69%
2%
5%
7%
5%
5%
7%
Suma głosów: 42

Opinie użytkowników

28.06.2023 Mondeo MK5 Liftback
(9.3)
Opinia: Polecam, Mondeo MK5 Liftback z tym silnikiem jest zadziwiająco lekkie (1400kg w dowodzie) i daje bardzo dobrą dynamikę, 9sek do setki, elastyczny, mało pali, cichy, póki co zero problemów. Ceny filtrów/oleju standardowe. Średnie spalanie z długiej trasy 140km/h 7.5 litra, delikatnie jeżdżąc da się
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: niskie spalanie (6-8 litrów zależnie od stylu jazdy), brak poboru oleju, cichy, bardzo elastyczny
Wady: manual 6-bieg parowany z tym silnikiem mógłby mieć krótszy skok lewarka
  • Silnik: 1.5T 160KM EcoBoost
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 85000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
11.01.2020 MKV- 2015
(10.0)
Opinia: Posiadam pd ponad roku. Ekonomia zadawalająca, dynamika bez zastrzeżeń.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, spalanie, kultura pracy
  • Silnik: 160
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
10.11.2019 Mondeo mk5
(8.7)
Opinia: Mi tym silnikiem jeździ sie genialnie. Bardzo dobre osiągi i spalanie jak na tak duzy samochod (Mondeo), ogromna kultura pracy, cichutki, fajnie sie wkręca na obroty. POLECAM !!!
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: niskie spalanie,wysoka kultura pracy,dobre osiągi
  • Silnik: 1.5 ECOBOOST 165KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 50 000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
30.12.2018 Mondeo mk5
(9.3)
Opinia: Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Połączenie diesla ze zwyklą benzyną. Silnik bardzo dynamiczny, elastyczny, wyjątkowa kultura pracy, wyciszenie.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika,elastyczność,kultura pracy
  • Silnik: 1.5 160KM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 40.000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię