Ford

Silnik Ford 2.0 16V EcoBoost SCTi 203KM LF

20669
Silnik Ford 2.0 16V EcoBoost SCTi 203KM LF

Silniki Ford EcoBoost / Ti-VCT są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 2.0 16V EcoBoost SCTi o mocy 203KM do produkcji wszedł w roku 2010 i miał zastosowanie w samochodach Ford Mondeo, Galaxy, S-Max. Jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, z turbosprężarką oraz układem niezależnych, zmiennych faz rozrządu dla obu wałków przez co osiągnięto bardzo dobre parametry oraz obniżono zużycia paliwa.Silnik występuję również w mocniejszej odmianie 240KM,po za większą mocą niczym się nie różni. Obie odmiany  współpracują z 6-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów Ford PowerShift. Ponadto silnik spełnia normy spalin Co2.


Żeby osiągnąć zamierzone cele jak dobre osiągi przy niski poziomie spalania konstruktorzy z Forda zastosowali wiele nowoczesnych rozwiązań takich jak nowej generacji turbosprężarka o niskiej bezwładności, bezpośredni układ wtryskowy najnowszej generacji z bardzo wysokim ciśnieniem (wtryskiwacze z dyszami o siedmiu otworach, które podają paliwo pod ciśnieniem 150 barów). Te rozwiązania pozwalają na osiągniecie spalania na poziomie 7-8 L przy dynamicznej jeździe. Dodatkowo blok silnika został wykonany ze stopów aluminium przez co jest lekki i pozwala na szybsze nagrzewanie się jednostki. Użytkownicy samochodów z tym silnikiem będą w pełni zaspokojeni pod względem osiągów, dynamiki przy przyzwoitym jak na parametry silnika spalaniem.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała jednostka
  • bardzo dobre osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Formula Forda 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.0)
Trwałość 6.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

69%
2%
5%
2%
7%
5%
10%
Suma głosów: 42

Opinie użytkowników

08.09.2023 Ford S-max
(6.7)
Opinia: Niepolecam, silnik jest awaryjny. Po 156 tys. pękła uszczelka pod głowicą. Chwilę wczesniej pęknięty kolektor dolotowy.
  • 2.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczy, wysoka kultrua pracy, względnie mało pali
Wady: W moim przypadku awaryjny.
  • Silnik: 2.0, 203 km
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 156000
  • Spalanie: 9.3 l/100km
Odradzam
10.10.2016 Mondeo
(9.3)
Opinia: silnik Perfekcyjny dopracowany pod każdym wzgledem,dynamika na najwyższym poziomie,kutura pracy przyspieszenie i zerowa awaryjność !!!Mam go w Mondeo i nie wyobrażam sobie mieć innego to co ten silnik potrafi to poprostu bajka.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika,przyspieszenie,kultura pracy,zerowa awaryjność
Wady: niema
  • Silnik: 203KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 145
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię