Fiat

Silnik Fiat 2.0 20V DOHC Turbo 185KM-220KM Pratola

4467
Silnik Fiat 2.0 20V DOHC Turbo 185KM-220KM Pratola

Silniki Fiat Torque / Pratola / Twin Cam są stosowane w samochodach marki

  • Fiat
  • Lancia

Silnik Fiat 2.0 20V DOHC Turbo 220KM jest kolejna odmianą z rodziny Pratola  wyposażoną w Turbosprężarkę którą znajdziemy w modelach Fiat Coupe oraz Lancia Kappa i Thesis. Silnik o bardzo trwałej konstrukcji nie stwarzający dużych problemów użytkownikowi, jednak ceny serwisu nie należą do tanich. Najbardziej kosztowna okazała się wymiana rozrządu oraz ewentualne problemy z turbosprężarką. Poza drobnymi awariami takim jak przepustnica czy drobna elektryka sama konstrukcja jest praktycznie bezawaryjna. Minusem jest duży apetyt na paliwo sięgający ponad 10L. Co do kultury pracy jednostki jest na dobrym poziomie jak również jej dynamika która zyskała bo zastosowaniu turbodoładowania. Kierowcy chwalą silnik pod względem osiągów oraz bardzo dobrej kultury pracy.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoita kultura pracy

Wady

  • wysoki poziom spalanie
  • awarie przepływomierza
  • kosztowna wymiana rozrządu
  • drogi serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami