BMW

Silnik BMW 2.5 R6 24V 190KM N53B25

14477
Kategoria: Silniki BMW Serii N
Silnik BMW 2.5 R6 24V 190KM N53B25

Silniki BMW Serii N są stosowane w samochodach marki

  • BMW
Silnik BMW 2.5 R6 N53B25 o mocy 190KM występował w samochodach marki BMW Serii 5 i była najsłabszą odmianą spośród całej rodziny N53. Konstrukcja oparta na poprzedniej wersji N52 różniąca się wtryskiem oraz osprzętem. W obecnej jednostce zastosowano wtrysk Bezpośredni oraz nowy układ wtryskowy ze zmiennymi fazami zaworów Vanos. Jednostka o bardzo dobrych osiągach, świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy. Niestety nie jest wolna od awarii a do najczęstszych trzeba zaliczyć awarie układu wtryskowego, pompy paliwa jak również awarie wtrysków, które są bardzo wrażliwe na złą jakość paliwa. Objawem takiej usterki może być nierówna praca silnika podczas jego uruchamiania gdy jest nie rozgrzany, zwłaszcza w zimnych porach roku.


Ta usterka jest często mylona z awariami cewki lub elektryki z czym nie ma nic wspólnego. Kolejną przypadłością, która również występowała w poprzedniej wersji jest nagromadzanie się nagaru w głowicy oraz problemy z kasownikami luzu zaworów – klekotanie. Poza tym jednostka jest bardzo chwalona za bardzo dobre osiągi, niestety koszty serwisu nie należą do tanich. Aby uniknąć ewentualnych napraw i kosztów z tym związanych każdy użytkownik musi pamiętać o regularnym serwisowaniu oraz tankowaniu dobrej klasy paliwa.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • bardzo wrażliwe wtryski na jakość paliwa
  • awarie pompy paliwa
  • gromadzenie się nagaru
  • klekoczące kasowniki luzu zaworów

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.0)
Trwałość 5.5/10
Utrzymanie 6.5/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

53%
0%
12%
12%
6%
12%
6%
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

13.03.2024 BMW 5 523i
(10.0)
Opinia: Posiadam to auto od 8 Lat. Kupiłem auto z przebiegiem 50tys, obecnie ponad 200tys. Brak awarii, ani razu auto nie zostało unieruchomione. Jedynie trzeba wymienić cewki zapłonowe z Bosch na Delphi i problem znika. Bardzo trwałe zawieszanie. Wymiotne wahacze przy przebiegu około 170tys. Skróciłem
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bezawaryjność, oszczędność
Wady: brak
  • Silnik: 190km
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 203000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
24.06.2023 e60 lift
(4.0)
Opinia: Ta rodzina silników N53 to jeżdżąca awaria. Bardzo kosztowne naprawy, padający układ wtryskowy droższy niż w dieslu... Dużo usterek elektronicznych tego cuda... Niestety kupno nowszego auta to w przypadku e60 strzał w łeb i to wszystko.
  • 1.0/10
  • 3.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamika o ile akurat wszystko działa.
Wady: Okropne koszty napraw i bardzo dużo błędów silnika i osprzętu trudnych do zdiagnozowania.
  • Silnik: 218
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Odradzam