BMW

Silnik BMW 2.0 R4 16V 129KM N46B20

37253
Kategoria: Silniki BMW Serii N
Silnik BMW 2.0 R4 16V 129KM N46B20

Silniki BMW Serii N są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0 R4 o mocy 129KM z oznaczeniem N46B20 był produkowany w latach 2004-2012. Jednostka czterocylindrowa wolnossąca która zastąpiła odmianę N42 w której wprowadzono nowsze rozwiązania.Ta odmiana silnika wyposażona jest w Valvotronica jak również zmieniony został wał korbowy oraz kolektor dolotowy co przełożyło się na lepszą dynamikę oraz zdecydowanie wyższą kulturę pracy.


Silnik charakteryzuje się niska awaryjnością jak również serwis nie sprawia większych problemów a ceny części są w przystępnych cenach.Jednostka jest bardzo popularna pośród użytkowników przez co na rynku jest dużo ofert aut z tym silnikiem.Przed zakupem warto sprawdzić stan oraz ze względu na duże przebiegi silnik może być bardzo wyeksploatowany co zazwyczaj kończy się dużym spalaniem oleju a w konsekwencji awarią jednostki.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części

Wady

  • wysoki poziom spalania
  • przeciętna dynamik
  • spalanie oleju (duże przebiegi)

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (6.5)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 5.3/10
Dynamika 4.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 1

Najbardziej awaryjna część

75%
2%
2%
3%
6%
7%
6%
Suma głosów: 104

Opinie użytkowników

28.06.2023 E91
(7.0)
Opinia: Silnik pancerny, jeżeli jest zadbany - wymiana oleju co 10 tyś, wymiana płynu chłodniczego co 25 tyś, wymiana świec zapłonowych co 60 tyś. Słaby punkt silnika to układ valvetronic.
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Bezawaryjność Cicha kultura pracy
Wady: Słaba dynamika, nie jest to R6 ale do zwykłej jazdy miasto, trasa wystarczy.
  • Silnik: N46b20
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 350
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
13.04.2023 BMW E90
(6.0)
Opinia: nie polecam tego silnika z całego serca. Koszty eksploatacji przerastają wszelkie oczekiwania. Instalacja gazu nie pomaga.
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 1.0/10
Zalety: brak
Wady: Duże spalanie Często się gotuje problemy z elektryką
  • Silnik: 318i
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 191000
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Odradzam
25.01.2021 BMW E90 318i
(6.7)
Opinia: Silnik służył mi przede wszystkim do "zabawy" - upalania. Spalanie jak V8, ale dobrze sobie radził, chociaż moc śmieszna. Dużo wytrzymał. W mojej opinii pancerny. Trzeba dbać o olej, ze względu na hydro-napinacze.
  • 10.0/10
  • 3.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Całkiem przyzwoita dynamika Duża elastyczność Fajny dźwięk i kultura pracy
Wady: Ogromne spalanie
  • Silnik: N46B20B
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 290000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
12.04.2020 e87
(6.3)
Opinia: ogolnie silnik jak na 2,0 129ps daje rade z tym ze musi byc zadbany wszytko musi byc sprawe kazdy czujnik vanos i elekrozawor ustawienie gazu jest problematyczne bo bez ciśnienia w kolektorze
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • 6.0/10
Wady: bardzo duzo elektryki w silniku
  • Silnik: 129
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 191000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam