Volkswagen

Silnik VW 2.0 16V TFSI 180KM-190KM EA888evo2

32766
Silnik VW 2.0 16V TFSI 180KM-190KM EA888evo2

Silniki Volkswagen TFSI / TFSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 16V TFSI o mocy 180 lub 190 KM, z oznaczeniem EA888evo2, wszedł do produkcji w 2015 roku. Jest to trzecia generacja tej jednostki. Konstrukcja silnika została poddana modyfikacjom w celu uniknięcia poważnych usterek, które dotknęły poprzednie wersje, co pozwoliło wyeliminować dużą awaryjność.


Najważniejszą zmianą było wprowadzenie faz rozrządu na obu wałkach, co łatwo można sprawdzić na obudowie silnika. Ale najbardziej oczekiwaną zmianą była zmodyfikowana budowa głowicy oraz tłoków, co pozwoliło na wyeliminowanie dużego zużycia oleju, które dotykało tych silników. Zastosowano nowy układ wtryskowy, a turbosprężarka otrzymała zawór spustowy sterowany elektronicznie. Te oraz wiele innych rozwiązań wpłynęły na wyższą kulturę pracy, lepszą dynamikę oraz niższy poziom spalania, a co najważniejsze, silnik stał się praktycznie bezawaryjny.

Użytkownicy samochodów z tym silnikiem będą zadowoleni z dobrych osiągów, wysokiej kultury pracy oraz niskiego poziomu spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.2 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (7.2)
Trwałość 7.4/10
Utrzymanie 6.4/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

70%
2%
17%
1%
3%
2%
3%
Suma głosów: 88

Opinie użytkowników

17.10.2023 Arteon
(1.0)
Opinia: Czpb 190km. Oryginalny przebieg przy 75.000 tys uszkodzona głowica. 85 000 zatarte panewki. Arteon 2017 rok.
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 1.0/10
Zalety: Brak
Wady: Trwałość
  • Silnik: Czpb arteon 2.0 tsi
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 85000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam
30.06.2023 2.0 TSI 180KM CZPA STYL
(9.7)
Opinia: Super auto, bezawaryjne przynajmniej pierwsze roczniki bo późniejsze bardziej awaryjne ...
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Duży, wygodny, oszczędny, komfortowy.
Wady: Autoryzowane Serwisy Skoda to porażka. Naciągactwo, nierzetelność, spychologia (ten typ tak ma...) i " ceny z kosmosu "
  • Silnik: 180km
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 90000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
03.12.2022 Skoda Superb III
(9.3)
Opinia: Rewelacyjny silnik, wydaje się idealnie dobrany do auta segmentu D i moim zdaniem stawia pod znakiem zapytania jakikolwiek sens diesla w takim samochodzie. Ma dużą dynamikę i elastyczność, mało odczuwalny spadek mocy po załadowaniu kompletem pasażerów i bagażu, przyjemnie brzmi na wyższych obrotach (nie wyje),
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika, elastyczność, niskie spalanie w trasie, brak poboru oleju, przyjemny dźwięk
Wady: trochę dieslowski dźwięk na zimnym silniku zaraz po odpaleniu, wibracje na zimnym zimą też się zdarzają, spalanie w mieście w korkach w zakresie 8-10 litrów
  • Silnik: 190 TSI
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 35000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
02.11.2022 audi
(6.7)
Opinia: silnik dynamiczny. olej bez dolewek, ale pobiera płyn chłodniczy od nowości ( ok 200ml na 10 tyskm). silnik glosny przy przyspieszaniu.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: dynamika
Wady: bierze płyn chłodniczy głośny
  • Silnik: 190
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 70
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
04.04.2022 Arteon
(9.3)
Opinia: 95tys przejechane, nigdy żadnej dolewki oleju, kultura pracy po tym przebiegu nieodbiegająca od nowego silnika, olej zmieniany co15 tys, a nie jak zaleca vw co 30tys, brak awarii
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie Bardzo dobra elastyczność Brak poboru oleju
  • Silnik: 190 TSI GPF
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 95000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię