Popularne na rynku

Silnik VW 1.4 16V TSI ACT 150KM EA211

58928
Silnik VW 1.4 16V TSI ACT 150KM EA211

Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.4 16V TSI/TFSI z rodziny EA211 został wprowadzony na rynek w 2014 roku. Jednostka zastąpiła bardzo awaryjną wersję o oznaczeniu EA111. Konstrukcja o całkowicie nowej,  zaawansowanej technologii. W jednostce zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań, co miało przełożyć się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania. Jedna z najważniejszych zmian jest zmiana w budowie układu rozrządu, obecna wersja jest napędzana paskiem z bezterminową wymianą a nie tak jak w poprzedniej wadliwym łańcuchem.Jednak każdy użytkownik powinien kontrolować pasek rozrządu co 60 tys ponieważ zdarzały się jego pęknięcia.


W jednostce zastosowano system ACT który odpowiada z wyłącznie dwóch cylindrów przy niskich obciążeniach,co zdecydowanie wpłynęło na obniżenie spalania oraz emisji co2.Niestety system nie został do końca dopracowany co wpłynęło na nierównomierne zużycie wałków rozrządu.Awaryjny okazał się również siłownik zaworu upustowego turbiny oraz plastikowa pompa z dwoma termostatami .Co do kultury pracy tej jednostki jest na bardzo wysokim poziomie, jak również dynamika oraz elastyczność. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie, o bardzo dobrych parametrach, niskiej awaryjność oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • niski poziom emisji spalin
  • świetna elastyczność
  • bezterminowy rozrząd

Wady

  • kosztowny system ACT
  • awarie pompy wody
  • awarie siłownika zaworu upustowego turbiny

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po bezterminowo
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: CUKB/CZEA/CZDA/CHPB/CVNA

Rozrząd !

Kontrola paska rozrządu co 60 tys/km !

W niektórych odmianach interwał wymiany rozrządu przypada na przebieg 240 tys.km !

 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.7)
Trwałość 8.6/10
Utrzymanie 9.4/10
Dynamika 8.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 0

Najbardziej awaryjna część

78%
3%
11%
2%
3%
2%
2%
Suma głosów: 122

Opinie użytkowników

02.03.2023 Golf 7
(8.0)
Opinia: Najpierw sprostowanie do podawanych danych na stronie: domyślny olej dla tego silnika to 0W-20 i taki jest lany przez fabrykę i w serwisie. Ja jeżdżę na 5W-30 (Castrol, ten z 15000 interwałem), który również jest dopuszczony przez producenta. Drugie sprostowanie jest takie, że rozrząd jest
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - duża moc i chęć jej oddawania - małe zużycie paliwa (jazda miejska w Warszawie; bez zbędnego ociągania się): obecnie najczęściej 7.2, wcześniej 7.8). - brak problemów (jak dotąd)
Wady: - z tego co wiem to w tych silnikach lubią się wykruszać elementy tłoków, co może doprowadzić do poważnej awarii. Na tego typu atrakcje należy być przygotowanym przy przebiegach powyżej 180000 km. Przy tym przebiegu należy wymienić tłoki na nowe.
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 47000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam
13.11.2022 Škoda octavia lll lifting
(10.0)
Opinia: Silnik rewelacja . Dynamiczny , oszczędny i bezawaryjne.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny , oszczędny, bezawaryjny
Wady: Brak
  • Silnik: 150KM CZDA
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 142.000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
27.04.2022 Skoda octavi 3
(8.3)
Opinia: Ok
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 111212
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
16.07.2021 Octavia III
(6.5)
Opinia: Dynamika bardzo dobra, choć dużo brakuje do montowanego w Octaviach z tego okresu diesla 2.0TDI. Przy jeździe ekspresówkami z prędkością 120-130 km/h spalanie oscyluje w granicach 6l/100km. Dość mocny moment od dołu, po 2 tys obrotów jeszcze lepiej rwie do przodu. 110 tys. przejechanych
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Ekonomiczny Dynamiczny
  • Silnik: 150km CZDA
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 110000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
16.04.2021 SEAT Leaon
(9.7)
Opinia: Mam w Seat Leon - 160t km. Sprawuje się doskonale. Żadnych awarii.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: dynamika, małe spalanie, bezawaryjność
Wady: brak
  • Silnik: 150 ACT DSG
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam