Volkswagen

Silnik VW 2.0 16V TFSI 200KM EA888

32694
Silnik VW 2.0 16V TFSI 200KM EA888

Silniki Volkswagen TFSI / TFSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 16V TFSI/TSI o mocy 200KM z oznaczeniem EA888 wszedł do produkcji w 2007 roku.  Jest to druga generacja tej jednostkiKonstrukcja silnika została poddana modyfikacjom w celu uniknięcia poważnych usterek, które trapiły wersje EA113. Niestety nie udało się wyeliminować wysokiej awaryjności i w dalszym ciągu silnik stwarzał użytkownikom spore problemy. Pierwszą i chyba najważniejszą z nich miało być zastąpienie paska rozrządu łańcuchem.


Jednak ta zmiana nie wyszła na dobre ponieważ właśnie te elementy dały się użytkownikom we znaki najbardziej. Części rozrządu okazały się bardzo problematyczne zwłaszcza łańcuchy, które się rozciągały. Powodem tego było zastosowanie wadliwie wykonanych elementów. Użytkownicy sygnalizują problem z rozrządem już przy przebiegach 100 tys.km. Zbagatelizowanie tego problemu może skończyć się poważną awarią silnika. Mechanicy sugerują kontrolę przy przebiegu 80-100 tys.km i w razie jakichkolwiek podejrzeń jego niedomagań ewentualną wymianę. Niestety koszty wymiany nie należą do tanich a sama wymiana jest dość kłopotliwa i wymaga dużej wiedzy. Na rozrząd składają się trzy łańcuchy, napinacze, ślizgi, koła zębate, do tego może dojść wymiana pompy oleju wraz z napędem.


Kolejną przypadłością są duże ubytki oleju, właśnie w tej odmianie występuję on najczęściej w połączeniu ze wspomnianym układem rozrządu, który jest smarowny olejem. Tak jak w poprzedniej wersji jednostka wyposażona jest we wtrysk bezpośredni, z wysoko ciśnieniową pompą paliwa oraz turbosprężarką. Konstrukcja tłoków, głowicy i kadłuba wykonana ze stopu aluminium, ponadto zastosowano kolektor z klapami sterującymi przepływem powietrza. Takie rozwiązania przełożyły się na bardzo dobre osiągi wysoką kulturę pracy a także niski poziom spalania. Poza tak dużą awaryjnością silnik chwalony jest za dobre osiągi, wysoką kulturę pracy, bardzo dobra dynamikę oraz niski poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • duże ubytki oleju !!!
  • wadliwy układ rozrządu
  • rozciągające się łańcuchy !!!
  • kosztowny serwisy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: CCTA/CAWB/CCZA

Normy Oleju do silników Benzynowych

Norma VW 504 00, VW 502 00, VW 508 00, ACEA C3 lub API SN

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.3)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 5.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

79%
0%
4%
0%
4%
0%
13%
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

18.02.2021 Skoda Superb II po lifcie
(9.3)
Opinia: Mam ten silnik w skodzie superb po lifcie rocznik 2014. Auto ma przejechane 130 tys.km. Osobiście przejechałem 90 tys.km. Przy około 50 Tys.km podniesiona moc do 270 km (tylko programem). Spalanie oleju 0,3-0,4 l/15000 km (tyle dolewam). Silnik baardzo dynamiczny. Spalanie średnie 10 litrów,
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: w żadnym momencie nie odczuwasz braku mocy, bardzo elastyczny i dynamiczny silnik
Wady: spalanie, ale wiadomo to nie diesel
  • Silnik: 270 (program)
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 130000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
20.05.2019 Passat
(5.3)
Opinia: miałem i szybko sprzedałem ciągle jakieś problemy a serwis droższy niż cokolwiek.Bałem sie gdziekolwiek tym autem dalej jechać .Silnik cięgle zgłaszał jakieś awarie,gasł i laweta, nie wiem może miałem pecha .Dynamika super przyspieszenie super, spalanie bardzo wysokie
  • 4.0/10
  • 2.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 200KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008r .230tys
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię