Silnik 2.4 V6 24V o mocy 177KM jest to nowsza konstrukcja w porównaniu do odmiany 165KM -30 zaworowej.W odróżnieniu od poprzednika w którym był pasek rozrządu w tym zastosowano łańcuch.Kierowcy użytkujący auta z tym silnikiem nie mogą narzekać na jego kulturę pracy,elastyczność oraz dynamika które są na bardzo dobrym poziomie.Silnik uważany jest za bardzo trwały który przy regularnym serwisie pokonuje kilkaset tysięcy kilometrów praktycznie bez usterek.Problematyczny może okazać się mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu, niestety nie jest niezniszczalny a koszt jego wymiany nie należy do tanich !!! Powodem jest jego umiejscowienie w tylnej części silnika co wiąże się z wyjęciem silnika przy ewentualnej wymianie !!! Użytkownicy najczęściej sygnalizują problem z napinaczem rozrządu którzy jest nader problematyczny,przyczyną może być nie regularny serwis zwłaszcza zaniedbanie interwału wymiany oleju.Po za tym silnik w opinii użytkowników uchodzi praktycznie za bezawaryjny, jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie, ponieważ w innym przypadku może to doprowadzić do awarii które są bardzo kosztowne.
Rodzaj układu:6-cylindrowy
Ilość zaworów:24
Typ wtrysku:wielopunktowy
Rozrząd: Łańcuch.
Ilość oleju silnikowego: 6.0-6.5 L L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 1 rok.
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika