Silniki Volkswagen MPI - Silnik 3.0 V6 30V 220KM (ASN)

Wyświetleń: 1036
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 3.0 V6 o mocy 220KM miał zastosowanie w samochodach klasy wyższej oraz limuzyny Audi oraz VW segmentu D i E. Konstrukcja widlasta dosyć skomplikowana o dobrych parametrach. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani ponieważ kultura pracy,dynamika oraz osiągi są na bardzo dobrym poziomie.Minusem może być serwis jak to ma miejsce przy jednostkach typu V i również części nie należą do tanich.Również spalanie nie należy do niskich co podwyższa koszty użytkowania auta z tym silnikiem.Do najczęstszych przypadłości tej jednostki trzeba zaliczyć drobne awarie osprzętu (cewki,sondy lambda) jak również kolektora dolotowego.Trzeba nadmienić również że wymiana rozrządu nie należy do prostych oraz tanich.Po za tymi przypadłościami śmiało można stwierdzić że jednostka 3.0 V6 jest trwała i przy odpowiednim i regularnym serwisie  jest praktycznie bezawaryjna.Jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie co może przełożyć się na duże koszty napraw !!!

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:30

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • bardzo dobre osiągi

-Wady

  • awarie osprzętu cewki sondy lambda
  • awarie kolektora dolotowego
  • drogie części
  • skomplikowany serwis
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 6.3 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(9.7)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.5/10
Dynamika
9.5/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

a4 b6 Quattro 12.07.2019
Opinia:Świetne auto , super jazda i to mruczenie silnika V6 zajebiste
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 3.0 v6 220 km.ASN

Rocznik / Przebieg: 2003 267000

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

a4 b 6 avant quattro11.07.2019
Opinia:Auto zajebiste , nigdy go nie sprzedam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 3,0 v 6 220 km. ASN

Rocznik / Przebieg: 2003 217 tys.

Średnie spalanie: 10 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe