Silniki Volkswagen MPI - Silnik 2.7 V6 30V Turbo 230/250KM

Wyświetleń: 1511
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 2.7 V6 30V Turbo o mocach 230KM oraz 250KM wyposażona w dwie Turbosprężarki (BiTurbo) najczęściej spotkany w modelu Audi A6. Występują dwie odmiany tego silnika pierwsza z lat 1997-2001 o mocy 230KM/310Nm oraz wersja która weszła przy liftingi Audi A6 C5 FL w 2001 roku o mocy 250KM/350NM.Silnik charakteryzuje się sportowym zacięciem o bardzo dobrej dynamice i przyspieszeniu,po za tym kultura pracy jest na bardzo wysokim poziomie.Silnik współpracuje z dwoma skrzyniami manualną oraz automatyczną ,użytkownicy sygnalizują dużą awaryjność tych drugich oraz zdecydowanie gorsze osiągi i wyższe spalanie.Awaryjność jednostki jest uzależniona od jej użytkownika są modele które spisują się bez zarzutów ale można trafić na wersje o bardzo złej kondycji sama konstrukcja jest bardzo trwała jednak osprzęt nie do końca (wszystko zależy od serwisu i użytkowania). Jednym z większych  problem może dotyczyć turbosprężarek które przy większych przebiegach czasami niedomagają (wszystko jest jednak uzależnione od eksploatacji). Trzeba nadmienić że nie są one wysilone co przekłada się na ich dużą żywotność nawet do przebiegów 400 tys bez ich awarii !!! Jednak w razie usterki naprawa wiąże się z demontażem silnika ponieważ umiejscowienie turbin jest w tylnej części.Trzeba pamiętać że zdarzają się auta których przebiegi są bardzo duże i nie regularnie serwisowane co przekłada się na ogromne koszty napraw oraz wymiany części !!! Również trzeba wspomnieć o rozrządzie który składa się z paska oraz łańcuszków,sam pasek powinien być wymieniony przy przebiegu 120.000 km a łańcuszki skontrolować między 150tys a 200 tys/km !!! Po za tym jednostka w ogólnej opinii użytkowników jest chwalona za przyzwoite osiągi które są na bardzo dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:30

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

-Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania
  • awaryjne skrzynie automatyczne
  • problematyczne i kosztowne wymiany turbosprężarek
  • awarie osprzętu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 5.7 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Rozrząd !

Wymiana paska przewidziana jest przy przebiegu 120.000 km natomiast serwis zaleca sprawdzenie napinaczy oraz łańcuszków przy przebiegu 150.000-200.000 km

Średnia (głosów 1):
(9.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Audi A6 C5 Avant 28.04.2019
Opinia:Jak dla mnie silnik godny polecenia mam go od 5 lat w Audi A6 C5 Avant ,po za drobnymi usterkami nie mogę nic złego powiedzieć.Wymieniłem sondy lambda i coś przy katalizatorze mechanik robił,po za tym oleje i filtry to wszystko serwis jak na razie do przyjęcia.Silnik pracuje bardzo ładnie super się zbiera jest elastyczny jak dla mnie w zupełności wystarczający.Spalanie oscyluje w granicach 10-11 l na trasie można zejść do poziomu 8.5l ale do prędkości 130KM/h natomiast miasto to 12-14 l.Jestem zadowolony oby tak dalej,dodam że autem nie żyłuję i rocznie jeżdże jakieś 12-15 tys/km to nie wiele.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 2.7 BiTurbo 250KM

Rocznik / Przebieg: 2003 r 268.000 km

Średnie spalanie: 10.5 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe