Silniki Volkswagen MPI - Silnik 2.4 V6 30V 165/170KM

Wyświetleń: 2177
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 2.4 V6 o mocy 165/170KM miał zastosowanie w samochodach klasy wyższej oraz limuzyny Audi oraz VW segmentu D i E. Konstrukcja widlasta dosyć skomplikowana o dobrych parametrach. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani ponieważ kultura pracy,dynamika oraz osiągi są na bardzo dobrym poziomie.Minusem może być serwis jak to ma miejsce przy jednostkach typu V i również części nie należą do tanich.Również spalanie nie należy do niskich co podwyższa koszty użytkowania auta z tym silnikiem.Do najczęstszych przypadłości tej jednostki trzeba zaliczyć awarie uszczelki pod zaworami oraz hydraulicznych napinaczy.Koszty tych awarii nie należą do tanich,aby uniknąć tych usterek trzeba skrócić interwał oleju.Przeważnie usterki tego typu są spowodowane nie regularnym serwisem oraz złej jakości olejem.Po za tymi przypadłościami śmiało można stwierdzić że jednostka 2.4 V6 jest trwała i przy odpowiednim i regularnym serwisie  jest praktycznie bezawaryjna.Jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie co może przełożyć się na duże koszty napraw !!!

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:30

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • awarie napinaczy hydraulicznych
  • awarie uszczelek pod pokrywą zaworów
  • ubytki oleju
  • drogie części
  • kosztowny serwis

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 6.0 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 6
Dodaj opinię

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe