Silniki Volkswagen MPI - Silnik 1.8T 20V 180KM

Wyświetleń: 2486
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.8 20V Turbo o mocy 180KM to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych firmy VW. Silnik z lat 90-tych miał zastosowanie w autach segmentu C oraz D marek Audi, VW, Skoda oraz Seat. Bardzo udana konstrukcja chwalona przez użytkowników za super osiągi a u mechaników za bezproblemową naprawę. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika nieskomplikowanego o dobrych parametrach, najprostszym rozwiązaniem było zastosowanie turbosprężarki i to był strzał w dziesiątkę. Silnik może się pochwalić wysokim momentem obrotowym oraz szerokim wachlarzem mocy przez co można było go montować w ciężkich odmianach aut segmentu D w wersjach sedan oraz kombi np. takich jak Audi A6. Jednostka bardzo chwalona za swoja niezawodność aczkolwiek model z pierwszych lat produkcji przysparzał nie małe problemy. Do najbardziej uciążliwych oraz kosztownych to awarie kompensatorów luzu zaworowego czy problemy z rozciągającym się łańcuchem spinającym wałki rozrządu oraz jego napinaczem. Użytkownicy narzekają również na zbyt duże ubytki oleju sięgające nieraz do 2l na 10 tys/km, najczęstszą przyczyna mogą być zużyte uszczelniacze zaworowe. Jednak te oraz inne drobne awarie nie sprawiają większych problemów z ich naprawą, silnik jest bardzo dobrze znany w serwisach i jego ewentualna naprawa nie przysporzy mechanikom problemów. Dużą zaletą jest dostępność części nowych oraz używanych w przystępnych cenach. Reasumując jednostka 1.8 T jest bardzo chwalona przez kierowców za dobre osiągi, dobrą dynamikę i wysoki moment obrotowy a  dużym plusem jest dostępność części i bezproblemowy serwis.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:20

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała jednostka
  • dostępność części
  • łatwość naprawy
  • wysoki moment obrotowy
  • dobre osiągi

-Wady

  • awarie kompensatorów luzu zaworowego
  • usterki sondy lambdy
  • awarie cewki zapłonowej
  • uwaga na rozciągający się łańcuch oraz napinacz spinający wałki
  • duże ubytki oleju
  • awarie termostatu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.5-4.0 L L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

 Silnik 1.8 20V Turbo o mocy 180KM - występuję z następującymi kodami APP ARY AUQ AJQ

 

Średnia (głosów 1):
(8.0)
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Seat Leon 1M10.02.2019
Opinia:Samochód posiadam ponad 2 lata, gdzie przejechałem ponad 30 000 km. Ponad 15 000 km zrobione jest na LPG z instalacją Stag Qnext Plus, na razie w połączeniu z tą instalacją sprawuje się bez zarzutu. Przez ten okres musiałem wymienić 2 cewki zapłonowe ( przy wypaleniu drugiej zdecydowałem się wymienić resztę). Ubytków oleju nie zauważyłem. Zaraz po zakupie auta wymieniony rozrząd z pompą wody, koszt na częściach NTN Japan/Dayco/Hepu ok 450 zł. Silnik wprawia to autko bardzo dynamicznie w ruch. Przy normalnej jeździe na benzynie(czyli "depnięcie" od czasu do czasu i również nie żółwia jazda) spalanie w granicach 9-10 l. Najniżej udało mi się zejść na 7,5 ale to katorga a nie przyjemność z prowadzenia samochodu. Na instalacji LPG spalanie ok 11-12 l gazu.
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 1.8T 20V AUQ 180 KM

Rocznik / Przebieg: 2004r 170 000

Średnie spalanie: 10 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe