Silniki Volkswagen MPI - Silnik 2.3 E R5 10V 133KM (NG/AAR)

Wyświetleń: 829
Silnik 2.3 E R5 10V 133KM (NG/AAR)

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 2.3 R5 o mocy 133KM to jedna z pierwszych konstrukcji rzędowych stosowanych powszechnie w grupie VW. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o przyzwoitej kulturze pracy i przyjemnym brzmieniu. Na niekorzyść mogą za to wpływać koszty serwisowania, zwłaszcza dotyczy to mechanicznego wtrysku który czasami daj się we znaki. Na plus trzeba zaliczyć mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Przy odpowiednim użytkowaniu oraz regularnym serwisie można stwierdzić, że silnik jest bezawaryjny i bezproblemowo pokona przebiegi ponad 500 tys/km.Jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie co może przełożyć się na liczne awarie oraz kosztowne naprawy !

!Specyfikacja

Rodzaj układu:5-cylindrowy

Ilość zaworów:10

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • przyzwoita dynamika
  • bardzo ładne brzmienie
  • rozrząd oparty na łańcuchu
  • dobre osiągi

-Wady

  • problematyczny układ wtryskowy
  • kosztowny serwis
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Castrol 5W40 lub 10W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1
Dodaj opinię

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe