Silniki Volkswagen MPI - Silnik 2.0 8V 100KM (AAE)

Wyświetleń: 845
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 2.0 8V MPI o mocy 100KM miał zastosowanie w samochodach Audi 100 C4 oraz Audi A6.Konstrukcja 8-zaworowa wykonana z żeliwa z kutym wałem korbowym na 5 łożyskach oraz głowicą wykonaną z aluminium.Takie rozwiązania zapewniły dużą żywotność jednostki która bezproblemowo pokonywała przebiegi ponad 400 tys !!! Silnik prosty w budowie łatwy w ewentualnych naprawach niestety nie jest wolny od awarii, a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy osprzętu takie jak awarie przepustnicy oraz pompy wody i ubytki oleju średnio 1L na 10.000KM.Ta druga usterka może być bardzo kosztowną ponieważ doprowadza do przegrzania silnika a w konsekwencji do jego remontu.Na szczęście dostępność części jest duża oraz serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. Musimy pamiętać, że kultura pracy nie jest na najwyższym poziomie oraz spalanie w mieście stosunkowo duże jak na pojemność silnika dochodzące do 12L!!! Zdecydowanie lepiej spisuje się na trasie gdzie średnie spalanie wynosi w granicach 7L a to dobry wynik. Podsumowując tą jednostkę musimy pamiętać, że nie jest to demon prędkości ale za to odwdzięcza się niska awaryjnością oraz niskimi kosztami użytkowania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • bezproblemowy serwis
  • dostępność części
  • bezproblemowy montaż LPG

-Wady

  • awarie osprzętu
  • awarie czujnika otwarcia przepustnicy
  • awaria pompy wody (korozja)

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po po.60.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.0-4.5 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe