Silnik 2.0 8V MPI o mocy 100KM miał zastosowanie w samochodach Audi 100 C4 oraz Audi A6.Konstrukcja 8-zaworowa wykonana z żeliwa z kutym wałem korbowym na 5 łożyskach oraz głowicą wykonaną z aluminium.Takie rozwiązania zapewniły dużą żywotność jednostki która bezproblemowo pokonywała przebiegi ponad 400 tys !!! Silnik prosty w budowie łatwy w ewentualnych naprawach niestety nie jest wolny od awarii, a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy osprzętu takie jak awarie przepustnicy oraz pompy wody i ubytki oleju średnio 1L na 10.000KM.Ta druga usterka może być bardzo kosztowną ponieważ doprowadza do przegrzania silnika a w konsekwencji do jego remontu.Na szczęście dostępność części jest duża oraz serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. Musimy pamiętać, że kultura pracy nie jest na najwyższym poziomie oraz spalanie w mieście stosunkowo duże jak na pojemność silnika dochodzące do 12L!!! Zdecydowanie lepiej spisuje się na trasie gdzie średnie spalanie wynosi w granicach 7L a to dobry wynik. Podsumowując tą jednostkę musimy pamiętać, że nie jest to demon prędkości ale za to odwdzięcza się niska awaryjnością oraz niskimi kosztami użytkowania.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:8
Typ wtrysku:wielopunktowy
Rozrząd: Pasek, wymiana po po.60.000 km.
Ilość oleju silnikowego: 3.0-4.5 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co co 1 rok.
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika