Renault

Silnik Renault 1.2 TCe 100KM-103KM D4Ft

56653
Silnik Renault 1.2 TCe 100KM-103KM D4Ft

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.2 16V TCe D4Ft o mocy 100-103KM wszedł do produkcji w 2007 roku i był odpowiedzią koncernu Renault na erę downsizingu w silnikach benzynowych. Konstrukcja została oparta na sprawdzonej jednostce wolnossącej >>>1.2 16V D4F 75KM, która była stosowana od 1999 roku. Podstawową zmianą było zastosowanie turbosprężarki oraz wzmocnienie konstrukcji silnika zwłaszcza głowicy.

Te zmiany pozwoliły na uzyskanie mocy 100, 101, 102 lub 103KM w zależności od modelu oraz wyższego momentu obrotowego co przełożyło się na bardzo dobrą dynamikę oraz elastyczność. Silnik charakteryzuje się dobrą kultura pracy i niskim poziomem spalania.W opinii użytkowników właśnie ta odmiana uchodzi za bardzo trwałą a jej awaryjność na niskim poziomie. Jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą przy przebiegach 100 tys/km co wymaga wyczyszczenia, problemem może być świeca zapłonowa którą należy wymieniać co 60 tys/km. Nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis nie sprawia większych problemów. Ogromnym plusem tej odmiany jest bardzo dobra dynamika świetna elastyczność oraz niski poziom spalania.

Trzeba nadmienić że występują dwie odmiany silnika o tym samym oznaczeniu (1.2 TCe) wersja D4Ft z wtryskiem wielopunktowym oraz wersja nowsza >>>1.2 TCeH5Ft z wtryskiem bezpośrednim. Nowsza odmiana posiada moce 115KM 125KM i 130KM z rozrządem opartym na łańcuchu o nowszych rozwiązaniach technologicznych.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoki moment obrotowy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • łatwość montażu LPG

Wady

  • najczęstsze usterki to awarie cewek zapłonowych
  • problemy ze świecami zapłonowymi wymiana co 60 tys/km
  • awarie przepustnicy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.120.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co co 20.000 km
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 9) (9.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 9 0

Najbardziej awaryjna część

52%
1%
24%
5%
8%
1%
10%
Suma głosów: 110

Opinie użytkowników

19.06.2023 Clio 3 ph 2
(10.0)
Opinia: Przy normalnej jeździe oszczędny (około 6l), gdy trzeba przycisnąć jest moc i można bez problemu wyprzedzać aczkolwiek spalanie rośnie. Konstrukcyjnie sprawdzona konstrukcja
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Mocny, elastyczny
Wady: Charakterystyczne cykanie na wolnych obrotach
  • Silnik: 103
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 95000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
11.05.2022 III CLIO
(10.0)
Opinia: Bardzo żwawy niezawodny silnik, mam go w Clio III z 2010 roku, wersja 103 konie mechaniczne, od kupienia jedynie co robie to wymieniam olej i filtry, super samochod do jazdy po miescie jak ktos juz tu pisal, ale tez i spory ma agaznika jak na
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Trwały,
Wady: Aktualnie brak
  • Silnik: 1.2 16V 103 koniec, (1.2TCe d4ft)
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 114000
  • Spalanie: 6.1 l/100km
Polecam
09.05.2022 Clio III 1.2 103KM TURBO
(10.0)
Opinia: fajny sprzet na miasto i poza. Malo awaryjny i male spalanie. Polecam niezdecydowanym
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 103
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 990000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
04.09.2020 clio 3
(8.7)
Opinia: 9 lat jedze autem z tym silnikiem w clio 3 auto bylo kilka lat eksploatowane w mieście kilka lat regularnie śmigało autostradami dziś ma 200k nalotu po silniku nic nie widać suchy jak pieprz nie zużywa oleju, pracuje jak by wczoraj wychuchał z fabryki
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: bez problemowy
  • Silnik: 103
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
09.10.2019 Clio 1.2TCe
(9.7)
Opinia: Trochę się obawiałem tego silnika, ale spisuje się bardzo dobrze. Spalanie 7L w mieście i 5,5L na trasie, myślałem, że będzie trochę mniej palił.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 1.2TCe
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 171
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię