Grupa Volkswagen - Silnik 3.0 V6 E-Hybrid

Wyświetleń: 653
Silnik 3.0 V6 E-Hybrid

Grupa Volkswagen

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 3.0 E-Hybrid ma zastosowanie w samochodach firmy Porsche Cayenne oraz Panamera od 2013 roku. Bazą jest silnik 3.0 V6 o mocy wyjściowej 333KM z maks.momentem 440Nm do którego dołączono silnik elektryczny z mocą 95KM i 310Nm co wspólnie daje 416KM i 590Nm.Wcześniejsza odmiana z lata 2011-2013 była wyposażona w silnik elektryczny o mocy 47KM i 300Nm z bateriami niklowo-metalowo-wodorkowych o pojemności 1.7Kwh chłodzone powietrzem.W nowszej wersji  w zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe o pojemności 9.4 kWh z płaszczem wodnym.Jednak podstawową różnicą jest możliwość ładowania akumlatorów z sieci.Napęd elektryczny pozwoli na pokonanie około 36km a prędkość jaką możemy uzyskać to około 135km/h.Do dyspozycji mamy kilka trybów jazdy E-Power oraz E-Charge, Hybrid i Sport.

Tryb- E-Power -  służy od jazdy na samym silniku elektrycznym

Tryb- E-Charge - służy do jazdy na trasach oraz autostradach i ma na celu wykorzystanie pracy silnika spalinowego do odzyskania energii.

Tryb- Hybrid - za pracę tego trybu odpowiada komputer to on ustala najlepsze parametry do pracy obu napędów oraz nadzoruję przejście z napędu elektrycznego na spalinowy.

Tryb -Sport - w tym trybie mamy do czynienia to najbardziej optymalnymi osiągami,kwestie oszczędności nie są istotne.

Napęd jaki zastosowano w Panamerze zdecydowanie sprawdza się w jeździe miejskiej ponieważ odległość jaką można pokonać w trybie EV pozwoli na obniżenie kosztów do minimum.Dużym atutem jest możliwość ładowania baterii z gniazda,to pozwoli na bezszelestne poruszanie się na krótkich odcinkach np.praca dom.Producent przewiduje że spalanie w układzie hybrydowym powinien mieścić się w przedziale 3.4-3.5l 100/km jednak jest to uzależnione od stylu jazdy i może sięgać nawet powyżej 10L.Natomiast jazda po za miejska z wyższymi prędkościami przekłada się na wysokie spalanie a co za tym idzie koszty użytkowania zdecydowanie wzrastają.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niskie spalanie

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię