Silniki Volvo - Silnik 2.0 T8 Twin Engine Hybrid

Wyświetleń: 788
Silnik 2.0 T8 Twin Engine Hybrid

Silniki Volvo

Volvo

Silnik 2.0 T8 Hybrid o mocy 320KM o momencie obrotowym 450Nm miał zastosowanie w samochodach Volvo V60,V90,XC60 XC90.Jednostka współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 87KM z momentem obrotowym 240Nm co łącznie po przeliczeniu daje moc 407KM.Na samym silniku elektrycznym  możemy pokonać około 40km przy prędkości nie większej niż 55KM/h natomiast maksymalnie możemy osiągnąć prędkość 120km/h.Silnik elektryczny o mocy 87KM jest zamontowany na tylnej osi i podczas jazdy czy ruszania wspomaga silnik spalinowy.

    

Volvo XC90 Twin Engine T8 w której znajdziemy napęd hybrydowy o łącznej mocy 407KM stał się najbardziej ekskluzywną i najmocniejszą hybrydą w swojej klasie.W aucie znajdziemy wiele nowinek technologicznych które pozwalają na wykorzystanie najlepszych opcji napędów,do dyspozycji mamy pięć trybów jazdy.

Hybrid - to tryb automatyczny który dobiera najlepszą opcję do jazdy która ma zapewnić najniższe spalanie.

Pure electric- w tej opcji silnik korzysta jedynie z silnika elektrycznego które napędza tylną oś,zasięg na tym napędzie producent przewiduje na około 40km.Tryb sprawdza się najlepiej w ruchu miejskim,podczas nagłego przyspieszenia lub przekroczenia wyższych prędkości do pracy włącza się silnik spalinowy.

Power - to tryb wspólny gdzie jednostka benzynowa pracuje jako główna a silnik elektryczny ma za zadanie podczas nagłego przyspieszania wspomagać silnik spalinowy.A łączna suma momentu obrotowego to 640Nm !!!

AWD - to stały napęd na wszystkie koła,niestety jest najmniej oszczędny.

Save - tryb odpowiada za naładowanie baterii,jeżeli poziom energii jest niski auto doładowuje go aby w można było skorzystać z opcji jazdy na samym silniku elektrycznym.

A samochodzie XC90 znajdziemy najnowsze rozwiązania technologiczne które pozwalają na najlepsze wykorzystanie pracy obu napędów.Przede wszystkim auto zostało wyposażone w 8-biegową automatyczną skrzynię biegów która jest sterowana elektronicznie za pomocą systemu shift by wire.Między skrzynią a silnikiem zamontowano zintegrowane urządzenie CISG pełniące rolę rozrusznika oraz alternatora, oraz jest generatorem elektrycznym o dużej mocy.Jest to integralna część napędu która pozwala na bezproblemowe przejście z trybu elektrycznego na spalinowy.W aucie znajdziemy nowatorski system chłodzenia oraz klimatyzacji który odpowiada za chłodzenie akumlatora oraz systemu CSIG.Jedną z ważniejszych kwestii jest system odzyskiwania energii podczas hamowania,w tej odmianie zastosowano dwustopniowy system hamowania.Zasadą działania  jest mieszany system który wykorzystuje technologię brake-by-wire i zmienia ją w energię elektryczną magazynując ją w akumlatorach.Te oraz inne rozwiązania które zostały wprowadzone do tego modelu oraz układu hybrydowego pozwala na uzyskanie jak najlepszych osiągów przy bardzo niskim spalaniu.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalanie

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek.

Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 30.000 lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1
Dodaj opinię