MotoBenzyna - Silniki - Silniki Nissan - Silnik 3.5 V6 Hybrid VQ35HR

Silniki Nissan - Silnik 3.5 V6 Hybrid VQ35HR

Wyświetleń: 583
Silnik 3.5 V6 Hybrid VQ35HR

Silniki Nissan

Nissan

Silnik 3.5 V6 Hybrid o mocy 306KM o momencie obrotowym 350Nm wspólnie, miał zastosowanie w samochodach Infinity. Bazą jest silnik o pojemności 3.5 w układzie V o oznaczeniu VQ35HR który wszedł do produkcji w 2006 roku a od 2010 roku był zastosowany do napędu hybrydowego.Jednostka została połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 68KM oraz akumlatorem litowo-jonowym co łącznie dało moc 364KM.Oba napędy współpracują z 7-stopniową automatyczną skrzynią biegów która napędza tylną oś.Do wyboru jest kilka trybów jazdy Snow,Sport oraz tryb ECO w którym auto porusza się na samym silniku elektrycznym.Jednak przy wyższych prędkościach do pracy włącza się jednostka spalinowa i wspomaga napęd elektryczny.Te rozwiązania umożliwiają uzyskanie niskich kosztów eksploatcji oraz obniżenia emisji spalin Co2.Pozwoliły na to rozwiązania hybrydowe i zastosowane systemy,właśnie jazda miejska w zatłoczonych miastach jest idealnym rozwiązaniem przy aucie segementu SUV.Ciężkie i duże auto najwięcej spala w mieście więc napęd hybrydowy jest idealnym rozwiązaniem gdzie w ruchu miejskim możemy poruszać się praktycznie na samym silniku elektrycznym.Jedną z ważniejszych kwestii przy wyborze auta z napędem hybrydowym jest bark drogiego i często awaryjnego osprzętu jaki znajduje się w autach z silnikami diesla.Mianowicie samochody z napędem hybrydowym nie posiadają sprzęgła,turbosprężarki czy nader problematycznego filtra cząstek stałych.Bez wątpienia są to atuty przemawiający z układem hybrydowym,z pewnością cena zakupu auta z tym napędem jest wyższa jednak w codziennej eksploatacji koszty są o wiele niższe.Toyot jest prekursorem w produkcji napędów hybrydowych a co za tym idzie kolejne odmiany silników są bardzo dopracowane a ich awaryjność przy odpowiedniej eksploatacji jest praktycznie zerową.Te rozwiązania pozwalają na uzyskanie lepszych osiągów i jak najlepszych walorów jezdnych.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:

+Zalety

  • bardzo trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

-Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: 5W40-5W50, wymiana po 15.000 km lub 1 rok..

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię