MotoBenzyna - Silniki - Silniki Toyota - Silnik 2.5 16V Hybrid 2AR-FSE

Silniki Toyota - Silnik 2.5 16V Hybrid 2AR-FSE

Wyświetleń: 755
MotoBenzyna

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 2.5 16V Hybrid o mocy 177KM lub 181KM z maks.momentem obrotowym 220Nm występował w Lexusa IS300h oraz Lexus GS IV 300h.Bazą napędu Hybrydowego jest 16-zaworowa jednostka benzynowa z wtryskiem bezpośrednim o oznaczeniu 2FR która weszła do produkcji w 2008roku.Konstrukcja silnik ze zmiennymi fazami rozrządu Dual VVT-i pracująca w cyklu Atkinsona.Do napędu hybrydy sprzężono silnik elektryczny o mocy 143KM i 300Nm co łącznie dało moc 223KM.Te rozwiązania niewątpliwie wpływają na polepszenie osiągów oraz lepszą trakcji układu jezdnego. Cały układ zespolony jest z automatyczną bezstopniową skrzynią e-CVT która przekazuje napęd na przedzie koła.Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV - electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub odległości do pracy automatycznie włącza się silnik  benzynowy co jest odczuwalne.Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać kilka kilometrów za przysłowiowe 0zł z maksymalną prędkością do 50km/h .Natomiast w układzie w hybrydowym średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 6.3l !!! Dodatkowo auto jest wyposażone w generator do odzyskiwania energii z hamowania która jest magazynowana bateriach niklowo-wodorowych umieszczonych pod tylną kanapą.Te rozwiązania umożliwiają uzyskanie niskich kosztów eksploatcji oraz obniżenia emisji spalin Co2.Lexus  z tym układem może poszczycić się dobrymi osiągami oraz bardzo niskimi kosztami użytkowania biorąc pod uwagę ciężar auta, pojemność oraz moc silnika.Ciężkie i duże auto najwięcej spala w mieście więc napęd hybrydowy jest idealnym rozwiązaniem gdzie w ruchu miejskim możemy poruszać się praktycznie na samym silniku elektrycznym.Jedną z ważniejszych kwestii przy wyborze auta z napędem hybrydowym jest bark drogiego i często awaryjnego osprzętu jaki znajduje się w autach z silnikami diesla.Mianowicie samochody z napędem hybrydowym nie posiadają sprzęgła,turbosprężarki czy nader problematycznego filtra cząstek stałych.Bez wątpienia są to atuty przemawiający z układem hybrydowym,z pewnością cena zakupu auta z tym napędem jest wyższa jednak w codziennej eksploatacji koszty są o wiele niższe.Toyot jest prekursorem w produkcji napędów hybrydowych a co za tym idzie kolejne odmiany silników są bardzo dopracowane a ich awaryjność przy odpowiedniej eksploatacji jest praktycznie zerową.Te rozwiązania pozwalają na uzyskanie lepszych osiągów i jak najlepszych walorów jezdnych.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • niskie spalanie

-Wady

  • ubytki oleju
  • wycieki pompy wody
  • głośna praca systemu VVTI na zimnym silniku
  • regulacja zaworów

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.4 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 10.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię