MotoBenzyna - Silniki - Silniki Toyota - Silnik 1.5 VVT-i Hybrid 1NZ-FXE

Silniki Toyota - Silnik 1.5 VVT-i Hybrid 1NZ-FXE

Wyświetleń: 1128
Silnik 1.5 VVT-i Hybrid 1NZ-FXE

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 1.5 VVT-i Hybrid był pierwszym napędem który zadebiutował w roku 1997 w Toyocie Pirus.Na pierwszy napęd o nazwie Hybrid System składał się czterocylindrowy silnik 1.5 serii NZ o mocy 58KM, pracujący w cyklu Atkinson oraz silnik elektryczny o mocy 40KM z funkcją generatora.Głownym potencjałem był silnik spalinowy on odpowiadał w większości za moc.Cała konstrukcja została tak obliczona  aby zmieścić się w komorze silnika,natomiast baterie niklowo-metalowo-wodorkowych znajdowały się za tylną kanapą.Była to pierwsza odmiana napędu hybrydowego który był wyznacznikiem kolejnych odmian i był stosowany do 2003 roku.W roku 2003 wraz z nowym modelem Pirusa weszła druga generacja napędu hybrydowego o nazwie Hybrid Synergy Drive (HSD) zamysłem konstruktorów było zrównoważenie obu napędów przez co moc silnika elektrycznego zwiększono w porównaniu do pierwszej generacji o 50%. Przez zastosowanie układu HSD rola silnik elektrycznego znacznie wzrosła,były wykorzystany do ruszania oraz nagłego przyspieszania zupełnie przeciwnie niż w pierwszej generacji.Między innymi pozwały na to nowocześniejsze baterie niklowo-metalowo-wodorkowe które były bardziej wydajniejsze przede wszystkim lżejsze które posiadały mniejszą liczbę ogniw a większą gęstość energii.Również w tej odmianie zadebiutował nowy tryb o nazwie EV pozwalający na korzystanie z samego silnika elektrycznego oraz pracy układu klimatyzacji przy wyłączonym silniku elektrycznym.Te rozwiązania pozwoliły znacząco obniżyć emisje spalin oraz obniżyć spalanie o ponad 15%. Pirus z tą odmianą napędu był stosowany od 2003 roku do 2009 roku i zaraz potem na  bazie sprawdzonego rozwiązania HSD do produkcji weszła trzecia generacja napędu hybrydowego z mocniejszym silnikiem 1.8 VVT-i Hybrid o mocy 136KM.Natomiast w roku 2011 Toyota wprowadziła do swojej oferty  model Toyota Yaris z napędem hybrydowy HSD  opartym na silniku 1.5 VVT-i o mocy 75KM i silniku elektrycznym o mocy 61KM co łącznie daje moc 99KM.Kolejnym rozwiązaniem jest wprowadzenie od 2012 roku wersję Toyoty Pirus Plug-in która ma możliwości ładowania silnika elektrycznego ze źródła z z zewnętrznego np. gniazda domowego 230V.Czas ładowania baterii trwa około 2-5 godziny a odległość jaka można pokonać na napędzie elektrycznym to granica 25km a maksymalną prędkość z jaką można się poruszać to 100km/h.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub3 lata.

Przegląd serwisowy co 3 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1
Dodaj opinię