Silniki Toyota - Silnik 1.8 VVT-i Hybrid 2ZR-FXE

Wyświetleń: 1395
Silnik 1.8 VVT-i Hybrid 2ZR-FXE

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 1.8 VVT-i Hybrid o mocy 99KM z maks. momentem obr. 142Nm miała zastosowanie w samochodach Toyota Auris,Pirus.Bazą jest jednostka benzynowa 1.8 16V Valvematic (2ZR-FAE) zespolona z napędem elektrycznym o mocy 82KM z maks.momentem.ober 207Nm co łącznie dało 136KM.Technologia jak jest wykorzystywana do napędu Hybrydowego to sprawdzony układ HSD/Hybrid Synergy Drive który jest stosowany od lat w Toyocie Pirus.Cały układ zespolony jest z automatyczną planetarną skrzynią biegów E-CVT która przekazuje napęd na przedzie koła.Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV - electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub odległości do pracy automatycznie włącza się silnik  benzynowy co jest odczuwalne.Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać 2 kilometry z maksymalną prędkością do 50km/h.Biorąc pod uwagę takie rozwiązania możemy bezsprzecznie stwierdzić, że korzyści są wymierne zwłaszcza w użytkowania auta w warunkach miejskich. Średnie zużycie paliwa w mieście oscyluje w granicach 4.2l .Dodatkowo Toyoty z tym napędem wyposażono w generator do odzyskiwania energii z hamowania. Energia elektryczna jest czerpana z baterię niklowo-metalowo-wodorową o pojemności 4.4kWh.Pełną wartość baterii przewidziano na około 10 lat w późniejszym czasie ich wydajność może być nieco niższa. Ładowanie ich odbywa się podczas odzyskiwania energii z hamowania lub jazdy na wolnych obrotach.Kolejnym rozwiązaniem jest wprowadzenie od 2012 roku wersję Toyoty Pirus Plug-in która ma możliwości ładowania silnika elektrycznego ze źródła z z zewnętrznego np. gniazda domowego 230V.Czas ładowania baterii trwa około 2-5 godziny a odległość jaka można pokonać na napędzie elektrycznym to granica 25km a maksymalną prędkość z jaką można się poruszać to 100km/h.Jedną z ważniejszych kwestii przy wyborze auta z napędem hybrydowym jest bark drogiego i często awaryjnego osprzętu jaki znajduje się w autach z silnikami diesla.Mianowicie samochody z napędem hybrydowym nie posiadają sprzęgła,turbosprężarki czy nader problematycznego filtra cząstek stałych.Bez wątpienia są to atuty przemawiający z układem hybrydowym,z pewnością cena zakupu auta z tym napędem jest wyższa jednak w codziennej eksploatacji koszty są o wiele niższe.Toyot jest prekursorem w produkcji napędów hybrydowych a co za tym idzie kolejne odmiany silników sa bardzo dopracowane a ich awaryjność przy odpowiedniej eksploatacji jest praktycznie zerowa.Obecnie firma Toyota podpisała umowę z BMW na dostarczanie rozwiązań hybrydowych a w zamian otrzymała najnowszej generacji silnik diesla.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

-Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok..

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(8.7)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

zbyszek14.06.2018
Opinia:Olej zalecany to jest 0W-20
Silnik jest raczej do spokojnej jazdy.
Co do awaryjności to za mały mam na razie przebieg aby to ocenić. :)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: Prius 4 122 KM

Rok / Przebieg: 30000 / 2016

Śr. spalanie: 4 l/100km