MotoBenzyna - Silniki - Grupa Hyundai / Kia - Silnik 2.0 16V GDI Hybrid

Grupa Hyundai / Kia - Silnik 2.0 16V GDI Hybrid

Wyświetleń: 539
Silnik 2.0 16V GDI Hybrid

Grupa Hyundai / Kia

KiaHyundai

Silnik 2.0 16V GDI Hybrid o mocy 156KM z momentem obrotowym 189Nm miała zastosowanie w samochodach Kia Optima.Bazą jest jednostka benzynowa 2.0 GDI (NuG4NC) z wtryskiem bezpośrednim zespolona z napędem elektrycznym.Do jednostki benzynowej został dołączony silnik elektryczny o mocy 67KM co łącznie dało 205KM z momentem obrotowym 375Nm dostępny 2300 obr./min .W odróżnieniu od klasycznych rozwiązań gdzie stosowana jest przekładnia CVT  w tej odmianie znajdziemy dwusprzęgłową automatyczną skrzynię 6-biegową DCT która przenosi  napęd na przednie koła.Jest to świetne rozwiązanie które pozwala na szybkie redukcję biegów co przekłada się na świetną dynamikę i elastyczność.Autem można poruszać się na kilka sposobów wykorzystując silnik spalinowy lub napęd wspólny oraz tylko elektryczny.W tym układzie można skorzystać z trybu EV - electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Największą prędkość jaką można uzyskać na napędzie elektrycznym to 120km/h a odległość jaką można pokonać to 54km.Jednak są to wartości na papierze,w rzeczywistości wygląda to zupełne inaczej, wszystko jest uzależnione od warunków które są w danym momencie spełniane. Energia elektryczna jest czerpana z i litowo-polimerowych akumulatorów o pojemności 9.8kWh.Ładowanie ich odbywa się podczas odzyskiwania energii z hamowania, jazdy na wolnych obrotach oraz bezpośrednio przy pracy silnika spalinowego.Dodatkowo jest to konstrukcją Plug-in co oznacza że można ją ładować z gniazdka 230V -czas ładowania akumlatorów trwa 5 godzin.Auta z tym napędem mogą pochwalić się niezłymi parametrami a za sprawą dwusprzęgłowej skrzyni biegów dynamika oraz elastyczność silnika jest na bardzo wysokim poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • niska awaryjność

-Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok..

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię