MotoBenzyna - Silniki - Grupa Hyundai / Kia - Silnik 2.0 16V CVVL Hybrid

Grupa Hyundai / Kia - Silnik 2.0 16V CVVL Hybrid

Wyświetleń: 747
Silnik 2.0 16V CVVL Hybrid

Grupa Hyundai / Kia

KiaHyundai

Silnik 2.0 16V CVVL Hybrid o mocy 150M z maks.moment obr.180Nm miała zastosowanie w samochodach Kia Optima I w latach 2010-2015.Bazą jest jednostka benzynowa 2.0 16V z wtryskiem wielopunktowym zespolona z napędem elektrycznym.Jednostka benzynowa została zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 40KM z maks.moment obr 205Nm.co łącznie dało moc 177KM.Silniki współpracują z 6-biegową przekładnią automatyczną a między nimi znajduje się sprzęgło które umożliwia ich rozłączenie.To pozwala na pracę w kilku trybach,elektrycznym,wspólnego napęd lub silniku spalinowym.Sam napęd elektryczny sprawdza się w ruchu miejskim kiedy samochód powoli rusza ze świateł lub na zatłoczonych ulicach, wykorzystanie wspólnego napędu następuję podczas dynamicznego ruszania oraz rozpędzania auta.W innych przypadkach, jazdy na wyższych obrotach z wyższymi prędkościami pracuje silnik benzynowy.,Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub przekroczeniu danej odległości silnik zaczyna współpracować z napędem benzynowy co jest już odczuwalne.Odzyskiwanie energii następuję w momencie hamowania lub zwalania samochodu wtedy jest gromadzona w akumlatorach.Średnie zużycie auta z tym napędem Hybrydowym oscyluje w granicach 7l. Biorąc pod uwagę te rozwiązania możemy bezsprzecznie stwierdzić, że korzyści są wymierne zwłaszcza w użytkowania auta  w warunkach miejskich.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała
  • jednostka
  • dobra
  • dynamika
  • przyzwoita kultura pracy
  • niska awaryjność

-Wady

  • głośniejsza praca przy jeździe na wyższych obrotach

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię