Grupa Hyundai / Kia - Silnik 1.6 16V GDI Hybrid

Wyświetleń: 991
Silnik 1.6 16V GDI Hybrid

Grupa Hyundai / Kia

KiaHyundai

Silnik 1.6 16V GDI Hybrid o mocy 105KM z momentem obrotowym 147Nm przy 4000 obr/min miała zastosowanie w samochodach Kia Niro oraz Hyundai Ioniq.Bazą jest jednostka benzynowa GDI z wtryskiem bezpośrednim zespolona z napędem elektrycznym.Do jednostki benzynowej został dołączony silnik elektryczny o mocy 43KM i momencie obrotowym  170Kw przy  przy 500-1798 obr./min co łącznie dało moc 141KM oraz moment obrotowy 265Nm przy 1000-2400 obr./min .W odróżnieniu od klasycznych rozwiązań gdzie stosowana jest przekładnia CVT  w tej odmianie znajdziemy dwusprzęgłową automatyczną skrzynię 6-biegową DCT która przenosi  napęd na przednie koła.Jest to świetne rozwiązanie które pozwala na szybkie redukcję biegów co przekłada się na świetną dynamikę i elastyczność.Jednostka benzynowa jest głównym źródłem napędu natomiast praca silnika elektrycznego polega na wspomaganiu silnika spalinowego.W tym układzie można skorzystać z trybu EV - electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym .Jednak nie jest możliwy jego bezpośredni wybór, za to odpowiada komputer i on ustala w jakim momencie można z niego skorzystać.Największą prędkość jaką można uzyskać na napędzie elektrycznym to 70-80km/h a odległość jaką można pokonać to 2km.Energia elektryczna jest czerpana z litowo-jonowych akumulatorów o pojemności 6,5 Ah a ich ładowanie odbywa się podczas hamowania jazdy na wolnych obrotach oraz bezpośrednio przy pracy silnika spalinowego.Konstrukcją która została stworzona może pochwalić się niezłymi osiągami co przy napędzie hybrydowym nie jest łatwe.Tu mamy do dyspozycji 141KM z momentem obrotowym 265Nm co jest wyśmienitym wynikiem !!! Auta z tym napędem mogą pochwalić się niezłymi parametrami a za sprawą dwusprzęgłowej skrzyni biegów dynamika oraz elastyczność silnika jest na bardzo wysokim poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • niskie spalanie

-Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok..

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię